Ikasleek zenbaki arruntak eta eguneroko egoeretara aplikatutako biderketa berrikusiko dituzte.
Zenbaki arruntak biderkatzeko problemak ebatziko dituzte; eragiketa horren propietateak ikasiko dituzte.
Berreketa biderkagai berdinen arteko biderketa gisa landuko dute (karratuak eta kuboak).
Gainera, zenbait zenbakiren multiploak aurkitzen ikasiko dute, eta zatigarritasun-erregela batzuk aurkituko dituzte.
Fran Cantó eta Vimartic Taldea
Talde handia
Ikasgela
Ordenagailuen ikasgela (1x1 / 1x2)
Ordenagailu eramangarrien / pertsonalaren ikasgela
Ertaina
Iraupena:
Saio bakoitza 50 minutu ingurukoa.
• Zenbaki arrunten arteko biderketa egoera problematiko baten, ariketen eta jarduera interaktibo baten bidez landuko dugu.
• Ikasleek dakitena laburbilduz hasiko gara. Trukatze-legea eta banatze-legea ikasiko ditugu. Eragiketen hierarkia ikasiko dugu, eta biderketan parentesia erabiltzen. Berreketa biderkagai berdinen arteko biderketa gisa (karratuak eta kuboak) landuko dugu. Multiploak identifikatzeko biderkatzeko taula erabiliko dugu, eta zatigarritasun-erregelak ikusiko ditugu.
Lehen Hezkuntza
Hirugarren Zikloa
Bosgarrena
Matematika
Gure inguruan agertzen diren zenbakien arteko biderketa esperimentatuko dugu. Horiek eguneroko bizitzan erabiltzen ikasiko dugu. Berreketa karratua eta kuboa landuko ditugu. Zenbait zenbakiren multiploak aurkituko ditugu.
Kanpamentuak eta baserri-eskolak ere kudeatuko ditugu, jarduera birtual batean. Biderketarik gabe, askoz zailagoa litzateke hori egitea.
• Gaia talde handian aurkeztea.
• Binakako jarduera interaktiboa.
Problemak ebazteko biderketa erabiltzen den egoerak antzemanez hasiko gara, biderketaren propietateak gogoratzeaz eta berrikusteaz gain.
Gaiari buruzko aurretiko ezagutzak finkatu ondoren, has zaitez emandako jarduera eta problemen bidez kontzeptu eta elementuetan sakontzen, multiploak eta berreketak landuz.
Amaitzeko, planteatutako jarduera interaktiboak (biderketa-sortzailea eta “Baserri-eskolaren edo udako kanpamenduaren kudeaketa”) bukatzea proposatzen dizugu.
Gaia aurkezteko, ikasleek egoera problematiko baten ebazpidea taldean landuko dute.
Lehen saioan, ikasleek landuko den gaiari buruz dituzten aurretiko ezagutzak finkatuko dira: zenbaki arruntak eta biderketa.
Trukatze-, elkartze- eta banatze-legearen azalpena.
Jarduerak eta problemak egitea.
Bigarren saioan, multiploaren kontzeptua ikusiko da, 1etik 10erako zenbaki baten multiploak identifikatzeko erregelak entseatuz.
Hirugarren saioan, zenbaki baten berreketa karratua eta kuboa landuko dira.
Laugarren saioan, jarduera interaktibo bat egingo da, biderketaren algoritmoaren ikaskuntza indartzeko oso baliagarria.
Etengabeko ebaluazioa, eguneroko problemak eta ariketak kontuan hartuta. Emaitzak banaka bil ditzakezu, edo azterketa klasiko bat planteatu, testu gisa jartzen ditugun ariketa eta problemen bidez.
Problemak eta jarduerak paperean edo modu interaktiboan osa ditzakezu, biderketa-sortzaile batekin.
Ikasleen lana etengabe berrikustea modurik hoberena izango da, kontzeptuak bereganatu dituztela egiaztatzeko.
Ondorengo material osagarria duzu: