Denbora-magnitudea eta -unitateak landuko dira. Adierazitako denbora-unitatearekin erlazionatuz interpretatuko dira zenbakizko zenbait testu eta eguneroko bizitzako objektuak, eta segundo, minutu eta ordu kontzeptuak egun, hil eta urteen barruan kokatuko dira.
Carme Martinez eta Vimartic Taldea
Ikasgela
Ordenagailuen ikasgela (1x1 / 1x2)
Iraupena:
5/6 saio (bosgarren saioa aukerakoa da)
1. saioa: denbora-unitate nagusiak aurkeztea (1 ordu).
2. saioa: gaian sakontzea eta orduari buruzko jarduerak egitea (1 ordu).
3. saioa: ordu, minutu eta segundoen arteko baliokidetasunak eta transformazioak (1 ordu).
4. saioa: maratoiari buruzko jarduerak egitea (1 ordu).
5. saioa (aukerakoa): bizkortasun-proban denborak hartzea eta baliokidetasunak (1 ordu eta 30 minutu).
6. saioa: sintesi-jarduerak eta ebaluazioa (1 ordu).
Ikasleek eguneroko bizitzako zenbakizko zenbait testu interpretatzen ikasiko dute, horiek denbora-unitateekin erlazionatuz. Hauek landuko ditugu: urteak, hilak, orduak, minutuak eta segundoak.
Ikasleek zenbait denbora-balio konparatuko dituzte, eta behar diren baliokidetasunak egingo dituzte, horiekin ohitzeko eta modu esanguratsuan ikasteko.
Lehen Hezkuntza
Hirugarren Zikloa
Matematika
Zenbakizko zenbait testu eta inguruko zenbait objektu denbora-neurriarekiko interpretatzen ikasiko dugu.
Neurri-unitateak ikasiko ditugu, eta horien arteko batzuen (ordu, minutu eta segundoen) artean baliokidetasunak eta konparazioak egingo ditugu.
Etorkizunerako interesgarria eta oso garrantzitsua izango da.
1. Zenbait denbora-unitaterekin harremanetan jartzea (urteetatik segundoraino).
2. Urteekin zerikusia duen igarkizun bat ebaztea.
3. Zoologikoko datuekin lanean; taldeka, ordu, minutu eta segundoen arteko baliokidetasun-taula bat sortuko dugu.
4. Maratoiko denborekin lotutako zenbait galderari erantzungo diogu.
5. (Aukerakoa, maisu/maistrak erabaki beharrekoa) Bizkortasun-proba bat egingo dugu, behar izan den denbora bilduko dugu, jasotako emaitzei buruzko galderak egingo dizkiegu ikaskideei, eta galderak ebatziko ditugu.
6. Sintesi-jarduerak.
Denbora-unitate nagusiak landuko ditugu.
Ikasleak horiek ikasiko ditu, eta zenbait neurgailuren irakurketak egingo ditu. Unitateen arteko baliokidetasunak praktikatuko ditu.
Proposatutako jarduera gehienak talde handian landuko dira lehenbizi, eta ondoren, ikasleek, banaka edo binaka, hainbat motatako jarduerak egin beharko dituzte.
Azken saioan proposatutako sintesi-jarduerak egitea gomendatzen da.
Benetako zenbait egoera ebatziz hasiko gara, edozein pertsonaren eguneroko bizitzan denbora neurtzeko unitate batekin zerikusia dutenak.
Hortik aurrera, kontzeptuetan eta gaiko elementuetan sakonduko dugu, ebatzi nahi diren zenbait problema, igarkizun eta jarduera aztertuz eta ebatziz.
Amaitzeko, azken ebaluaziorako ariketa bat proposatuko dugu, formatu digitalean edo paperean egina.
Proposamen honek zenbait eredu konbinatzen ditu, eragingarri gisa beti egoera problematiko bat erabiliz.
Batzuetan taldeko azalpenak izango dira, eta irakasleak ikasleen ikaskuntza gidatuko du; beste batzuetan, banaka edo binaka arituko dira lanean, eta besteetan, informazioa bilatuko dute.
Bosgarren saioa aukerakoa da, eta ikasleek bizkortasun-zirkuitu bat egiteko behar izan diren denbora errealak bilduko dituzte. Ondoren, egindako denborei buruzko galdera batzuk ebatzi beharko dituzte.
Azkenik, seigarren saio batean, ikasitakoa finkatzeko baliagarriak izango diren sintesia eta banakako jokoa egingo dira, jarduera interaktiboen bidez edo paperean.
Material osagarria: