Adieraz dezagun informazioa

Proposamen didaktiko honetan, ikasleek hainbat komunikabidetan argitaratutako grafiko estatistikoak identifikatu, bilatu eta interpretatuko dituzte (barra-, lerro- eta sektore-diagramak); gainera, galdeketa bat eginez eta klimaren datuak jasoz, ikasleek beren grafikoak sortuko dituzte. 
 

Testu-bertsioa

Saioak:

Ricard Baillés Isart eta Vimartic Taldea

Banaka
Talde txikian
Talde handian

Ordenagailuen ikasgela (1x1 / 1x2)
Arbel digitaldun ikasgela

Ertaina

Iraupena:

Saio bakoitza ordu batekoa da.
1. saioa: Zenbait estatistika-grafiko aztertzea.
2. saioa: Galdeketa bat egin eta informazioa jasotzea.
3. saioa: Barra- eta sektore-grafikoak egitea.
4. saioa: Klimagrama bat sortzea.
 

Ikasleek grafikoak egiten eta horietatik informazioa lortzen ikasiko dute.

Lehen Hezkuntza
Hirugarren Zikloa
Matematika

  • matematika
  • natura-, gizarte- eta kultura-ingurunearen ezaguera
  • matematikarako gaitasuna
  • zientzia-, teknologia- eta osasun-kulturarako gaitasuna
  • informazioa tratatzeko eta teknologia digitala erabiltzeko gaitasuna
  • teknologiaren eremua
  • bizialdi osoko ikaskuntza
  • IKTak erabiltzea, zenbakizko informazioa prozesatzeko
  • Informazioa kudeatzea, sortzea eta balioestea
  • Sortzaileak izatea eta berritzea
  • Ikasten eta pentsatzen ikastea – Arazo zientifiko eta matematikoak
  • Komunikatzen ikastea – Informazioaren teknologiak
  • Elkarrekin bizitzen ikastea – Talde-jarduerak
  • Matematikak eguneroko bizimoduan duen egitekoa aintzakotzat hartzea
  • Matematika gure kultura osatzen duten zatietako bat den heinean balioztatzea
  • Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak era egokian erabiltzea
  • Hizkuntza naturalaren eta matematika-hizkuntzaren elementuak erabilita arrazoitzea eta argudioak ematea
  • Ezagutza matematikoa erabiltzea informazioak eta mezuak ulertzeko, balioesteko eta sortzeko
  • Eguneroko bizitzatik, gainerako zientzietatik eta matematikatik bertatik ateratako problemak, bakarka zein taldeka, planteatzea eta ebaztea
  • Zatiak ehunekoen bidez adieraztea
  • Zenbakien ordenamendua
  • Informazio-unitateak
  • Batez besteko aritmetikoa, moda, mediana eta heina
  • Matematika-edukiak ulertzen lagungarri izango diren askotariko material didaktikoak erabiltzea
  • Informazioa lortzea eta erabiltzea, grafikoak eta taulak egiteko
  • Zehatz adierazten ditu luzera-, azalera-, pisu/masa-, edukiera- eta denbora-unitateak, zein moneta-sistemarenak
  • Erabiltzen ditu estatistika-ezaguerak, alor horretako informazioak interpretatzeko
  • Ardura zaio matematika-jarduera
  • Ardura zaio matematika-lanak txukun eta ordenatuta aurkeztea
  • Bere buruarenganako konfiantzarik duen matematika-jarduerak egiterakoan

Proposamen honetan estatistika-grafikoekin egingo dugu lan. Ez da gauza bera datu-zerrenda bat izatea edo haiek grafikoki antolatzea; zenbait komunikabidetan argitaratutako grafikoak aztertu eta geureak sortuko ditugu.

 

 


     
  • Zenbait estatistika-grafiko aztertzea.
  • Galdeketa bat egitea.
  • Sektore- eta barra-grafikoak sortzea.
  • Klimograma bat sortzea.

 

Proposamena ebaluatzeko orientabideak. (Adieraz dezagun informazioa)

• Ordenagailua
• Arbel digitala
• Inprimagailua (aukerakoa)

Mateabenturak: estatistika (koloretan)
Estatistikaren historiari, garrantziari eta adierazpenari buruzko komikia.
Mateabenturak: probabilitatea (koloretan)
Probabilitatearen historiari, garrantziari eta oinarrizko kontzeptuei buruzko komikia
Tutorialtxoa: OpenOffice: eskuratzea eta instalatzea

Writer, Calc, Impress, Draw eta Base dituen OpenOffice.org nola instalatu erakusten duen urratsez urratseko azalpena.

Tutorialtxoa: Calc: kalkulu-orri bat sortu, editatu eta gorde

 

Bideo-tutoriala: Calc erabiliz, kalkulu-orri bat nola sortu.

 

Tutorialtxoa: Calc: formulak morroiarekin sortzea

 

Bideo-tutoriala: nola erabili formulak Calc-en sortzeko morroia.

 

 

Tutorialtxoa: Calc: formula sinpleak sortzea
Tutorialtxoa: Calc: Grafikoak sortzea

 

Grafiko estatistikoak sortzea Calc erabiliz.

 

Ikasleekin 4 saio egingo ditugu eta grafikoak egin eta interpretatzeko funtsezkoak diren kontzeptuak landuko ditugu.
Saio horien amaieran, grafikoak identifikatzen, sailkatzen eta interpretatzen jakiteaz gain, galdeketa baten bidez edo informazio-iturriren bat erabiliz lortutako datuen bidez, informazioa adierazteko grafikorik egokiena zein den erabaki eta sortzen ere jakingo dute.
 

Saio horietan, arbelean talde handian lan egingo dugu, baita banaka eta talde txikitan banatuta ere.
 

Irakasleak zenbait estatistika-grafiko aztertzen lagunduko die ikasleei arbela erabiliz. Ondoren, galdeketa bat egin eta emaitzak grafikoetara pasako dituzte. Azkenik, klimograma bat egingo dute. Ikasleek talde txikitan eta banaka edo binaka egingo dute lan ordenagailuen ikasgelan.
 

Proposatzen dizugu proposamenean aurrera egin ahala, ikasleek egindako lan guztien datuak jasotzea.
 

Mateabenturak: estatistika (koloretan)
Estatistikaren historiari, garrantziari eta adierazpenari buruzko komikia.
Mateabenturak: probabilitatea (koloretan)
Probabilitatearen historiari, garrantziari eta oinarrizko kontzeptuei buruzko komikia
Tutorialtxoa: OpenOffice: eskuratzea eta instalatzea

Writer, Calc, Impress, Draw eta Base dituen OpenOffice.org nola instalatu erakusten duen urratsez urratseko azalpena.

Tutorialtxoa: Calc: kalkulu-orri bat sortu, editatu eta gorde

 

Bideo-tutoriala: Calc erabiliz, kalkulu-orri bat nola sortu.

 

Tutorialtxoa: Calc: formula sinpleak sortzea
Tutorialtxoa: Calc: formulak morroiarekin sortzea

 

Bideo-tutoriala: nola erabili formulak Calc-en sortzeko morroia.

 

 

Tutorialtxoa: Calc: Grafikoak sortzea

 

Grafiko estatistikoak sortzea Calc erabiliz.

 

Grafikoak linean sortzea

Material osagarria

  • Grafikoak eta formulak sortzeko Calc erabiltzeko bideo-tutorialak.
  • Bideo-tutoriala: OpenOffice lortu eta instalatzea.
  • Mateabenturak: estatistika (koloretan - zuri-beltzean)
  • Mateabenturak: probabilitatea (koloretan - zuri-beltzean)
  • Lotura: grafikoak linean sortzea.
  • Informazioa tratatzeko baliabideak: Altxorra harrapatzea, LDS eta LAS.

 

Proposameneko fitxategiak
IkasleaIrakaslea
Baliabide orokorrak
Proposamena ebaluatzeko orientabideak. (Adieraz dezagun informazioa)
Tutorialtxoa: Calc: barra-grafiko bat sortzea
Tutorialtxoa: Calc: grafiko jarraitu bat sortzea
Tutorialtxoa: Calc: klimograma bat sortzea
Tutorialtxoa: Calc: sektore-grafiko bat sortzea
Proposamena kualitatiboki ebaluatzeko orientabideak. (Adieraz dezagun informazioa)
Proposamena kuantitatiboki ebaluatzeko orientabideak. (Adieraz dezagun informazioa)
Material osagarria
Sakontzekoa
Mateabenturak: estatistika (koloretan)
Mateabenturak: probabilitatea (koloretan)
Tutorialtxoa: OpenOffice: eskuratzea eta instalatzea
Tutorialtxoa: Calc: kalkulu-orri bat sortu, editatu eta gorde
Tutorialtxoa: Calc: formulak morroiarekin sortzea
Tutorialtxoa: Calc: formula sinpleak sortzea
Tutorialtxoa: Calc: Grafikoak sortzea
Grafikoak linean sortzea
Mateabenturak: estatistika (koloretan)
Mateabenturak: probabilitatea (koloretan)
Tutorialtxoa: OpenOffice: eskuratzea eta instalatzea
Tutorialtxoa: Calc: kalkulu-orri bat sortu, editatu eta gorde
Tutorialtxoa: Calc: formula sinpleak sortzea
Tutorialtxoa: Calc: formulak morroiarekin sortzea
Tutorialtxoa: Calc: Grafikoak sortzea
Saioko fitxategiak: 1. Datuak informazio bihurtzen direnean
IkasleaIrakaslea
Baliabide orokorrak
Datuak antolatzen
Informazioa adieraztea
Energia Espainian
Lurrikarak munduan
Uraren banaketa planetan
1. saioa kualitatiboki ebaluatzeko orientabideak (Adieraz dezagun informazioa)
1. saioa kuantitatiboki ebaluatzeko orientabideak (Adieraz dezagun informazioa)
Tutorialtxoa: Google: bilaketa aurreratua
Tutorialtxoa: Google: bilaketa bat egin
Datuak antolatzen
Informazioa adieraztea
Estatistika I
Material osagarria
Sakontzekoa
Uraren banaketa planetan
Energia Espainian
Lurrikarak munduan
Datuak antolatzea eta haien erregistro grafikoa
Nola jakin grafiko bat gezurra den; Pravda estiloa
Grafiko engainagarriak prentsan
Grafikoak elmundo.es helbidean
Grafikoak elpais.com helbidean
UAB: Egunkari eta aldizkarien direktorioa
El Diario Montañés
Diario Vasco
Diario de Navarra
“El País” egunkaria
Saioko fitxategiak: 2. Egun on. Erantzungo al dizkidazu galdera batzuk?
IkasleaIrakaslea
Baliabide orokorrak
2. saioa kualitatiboki ebaluatzeko orientabideak (Adieraz dezagun informazioa)
2. saioa kuantitatiboki ebaluatzeko orientabideak (Adieraz dezagun informazioa)
Galdeketa baten galdera-motak
Maiztasun-taula (adinak)
Maiztasun-taula (anai-arrebak)
Estatistika
Material osagarria
Sakontzekoa
Datuak antolatzea eta haien erregistro grafikoa
Taldeen taula
Tutorialtxoa: Calc: kalkulu-orri bat sortu, editatu eta gorde
Saioko fitxategiak: 3. Adieraz dezagun informazioa: Barra- eta zirkulu-grafikoak
IkasleaIrakaslea
Baliabide orokorrak
Tutorialtxoa: Calc: barra-grafiko bat sortzea
Tutorialtxoa: Calc: sektore-grafiko bat sortzea
3. saioa kualitatiboki ebaluatzeko orientabideak (Adieraz dezagun informazioa)
3. saioa kuantitatiboki ebaluatzeko orientabideak (Adieraz dezagun informazioa)
Tutorialtxoa: Calc: sektore-grafiko bat sortzea
Tutorialtxoa: Calc: barra-grafiko bat sortzea
Estatistika II
Material osagarria
Sakontzekoa
Saioko fitxategiak: 4. Zer eguraldi dugu gaur?
IkasleaIrakaslea
Baliabide orokorrak
Nola sortu klimograma bat
Nola sortu klimograma bat
Hilabeteko batez besteko tenperaturen erregistroa
Euskalmet - Euskal Meteorologia Agentzia
Estatuko Meteorologia Agentzia
Eguraldia Espainian
2. saioa kualitatiboki ebaluatzeko orientabideak (Adieraz dezagun informazioa)
2. saioa kuantitatiboki ebaluatzeko orientabideak (Adieraz dezagun informazioa)
Material osagarria
Sakontzekoa