Edukiera-unitatea (litroa) talde handian aurkeztuko da (20 minutu inguru).
Ondoren, estimazioak talde txikian egingo dira (40 minutu inguru).
Gaiari ekitea proposatzen dizugu irudi batzuk dituen aurkezpenaren bidez. Ikasleek ezagutzen dituzten neurketa-unitateen inguruan hitz egingo dute aurretiko ideiak azalaraziz.
Jarraian, erakutsi edukiera-unitateari eta haren multiplo eta azpimultiploei buruzko diapositibak.
Azaldu zein diren ontzi mota desberdinak (graduatuak zein ez graduatuak) eta haien erabilera. Egin edukiera- eta bolumen-neurrien arteko desberdintasunari buruzko hausnarketa: Bolumena edo edukiera?
Erabili Ontziak jarduera interaktiboa, ondoren, ikasgelan edo laborategian, inguruko likido errealen estimazioekin lanketa egiteko. Lehenik, graduatu gabeko ontziak erabiliko ditugu eta, ondoren, bolumena zehazten lagunduko diguten ontzi graduatuak.
Arbelaren laguntzaz, ikasleen ekarpenak idatzi eta lehen sailkapen bat egiteko aukera duzu.
Amaitzeko, ikasleek arbelean idatzitako datu guztiak taula batera pasatzea gomendatzen dizugu, hala, litroaren multiploak eta azpimultiploak lantzen has baitaitezke.
Gaiaren atal honetan, ikasleek behaketa eta aurkikuntza landuko dute irakasleak gidatuta. Litroaren multiplo eta azpimultiploen kontzeptuak azalduko zaizkie ikasleei.
Ondoren, objektuak hartuko dira jardueran aurrera egin ahala haien edukiera neurtzeko.
- Sortutako datu-taulak
- Problema sorta
Multiplo eta azpimultiplo guztiak identifikatu dituztela egiaztatzeko, arbelaren laguntzarekin, proposatu unitate-bihurketaren bat edo erabili txosteneko problemak.
Ikasleen erantzunak jasotzen badituzu, haiek berrikus ditzakezu eta, hurrengo saioan, zailenak zaizkien aldeak indar ditzakezu.
Hala baderitzozu, eta urteko sasoiaren arabera, indartzeko jarduera gisa, euri-neurgailu bat edo batzuk sor ditzakezu eta gure inguruko prezipitazioen datuak jasotzeko taula bat sortu. Horretarako, berariazko saio bat sortu dugu.