DBHko ikasleen euskararekiko jarrera linguistikoak, motibazioa eta errendimendu akademikoa / egilea, Ruiz de Azua Ormaza, Urtzi; zuzendariak, Xabier Etxaniz Erle, Arantzazu Rodriguez Fernandez [Interneteko baliabidea]
Material mota:TestuaPublication details: ; Euskal Herriko Unibertsitatea 2013Deskribapen fisikoa: 442 or. PDF artxiboaISBN: 978-84-8438-461-8Gaia(k): Euskara -- Irakaskuntza | Euskara -- -Hezkuntza | SoziolinguistikaGeneroa/Forma:Doktorego-tesiak | Baliabide digitalak | Monografiak Sareko errekurtsoak:Joan Ingumaren webgunera | Joan material honetara Sariak: Euskarazko tesien Koldo Mitxelena saria 2014: Gizarte eta Lege ZientziakAdina / Maila: Hainbat urtetan euskara irakasle aritu ondoren, bai euskaltegian hasiera batean, bai DBH zein batxilergo institutuetan geroago, asko dira hezitzaile bati burutik pasatzen zaizkion dudak; batez ere, askotan ikasleek adierazitako galderei erantzun ezinak sortutako dudak. Ikasleei konpetentzia edo gaitasunetan oinarritutako heziketaren gaineko azalpenak emateko orduan DBHko koordinatzaileak beraien etorkizunerako egunerokoan hobeto moldatzeko heziketa sistema berria zelako azalpena eman zien eta orduan ikasleren batek euskara ikastearen beharra zalantzan jarri zuen bere inguru edo hirian ez baitzen ia euskararik erabiltzen eta ondorioz ez zuen etorkizuneko egunerokoan hobeto moldatzeko euskararen beharrik. Ikasleak proposatutako duda honek eta karrera bukatu izan nuenetik neukan aztertze nahiak eraman ninduten ikasleen euskararekiko jarrera linguistiko eta motibazio akademikoa aztertzera. Geroztik, gogorrak izan dira igarotako urteak. Tesia bertan behera uzteko puntura arteko une gogorrak. Marko teorikoari dagokionez, gustura egin daitekeen lana dela esango nuke; irakurtzea, idazle batetik bestera joatea, artikuluz artikulu ibiltzea eta azken batean egun osoa liburutegian sartuta gustuko baldin baduzu. Atal enpirikoari dagokionez ordea, ezin dut gauza bera esan, ez analisi estatistikoei dagokienez behintzat. Horretarako burutu beharreko ikastaroak gogorregiak egin zitzaizkidan eta. Hala ere, emaitzak lortu ondoren eta gauzak uste bezala edo hobeto ateratzen zirela ikusteak zein ingurukoen animoek aurrera eraman ninduten. Batez ere, azken urtean alabaren jaiotzak sekulako garrantzia izan zuen azken txanpa egin ahal izateko. Honek guztiak erakutsi dit beharrezko dugula gure gizartean jarreren gaineko heziketa egokia lantzea eta guztioi dagokigula heziketa horretan parte hartzea gerora euskararen erabilera sustatu eta normalizatu nahi badugu.Item mota | Current library | Material mota | Katalogo zenbakia | Statusa | Oharrak | Itzultze data | Barra-kodea |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Inprimatuak osagarriak | Eima Katalogoa | Monografia | INTERNETEKO BALIABIDEA | Ale eskuragarriak | EK14091307 |
Hainbat urtetan euskara irakasle aritu ondoren, bai euskaltegian hasiera batean, bai DBH zein batxilergo institutuetan geroago, asko dira hezitzaile bati burutik pasatzen zaizkion dudak; batez ere, askotan ikasleek adierazitako galderei erantzun ezinak sortutako dudak. Ikasleei konpetentzia edo gaitasunetan oinarritutako heziketaren gaineko azalpenak emateko orduan DBHko koordinatzaileak beraien etorkizunerako egunerokoan hobeto moldatzeko heziketa sistema berria zelako azalpena eman zien eta orduan ikasleren batek euskara ikastearen beharra zalantzan jarri zuen bere inguru edo hirian ez baitzen ia euskararik erabiltzen eta ondorioz ez zuen etorkizuneko egunerokoan hobeto moldatzeko euskararen beharrik. Ikasleak proposatutako duda honek eta karrera bukatu izan nuenetik neukan aztertze nahiak eraman ninduten ikasleen euskararekiko jarrera linguistiko eta motibazio akademikoa aztertzera. Geroztik, gogorrak izan dira igarotako urteak. Tesia bertan behera uzteko puntura arteko une gogorrak. Marko teorikoari dagokionez, gustura egin daitekeen lana dela esango nuke; irakurtzea, idazle batetik bestera joatea, artikuluz artikulu ibiltzea eta azken batean egun osoa liburutegian sartuta gustuko baldin baduzu. Atal enpirikoari dagokionez ordea, ezin dut gauza bera esan, ez analisi estatistikoei dagokienez behintzat. Horretarako burutu beharreko ikastaroak gogorregiak egin zitzaizkidan eta. Hala ere, emaitzak lortu ondoren eta gauzak uste bezala edo hobeto ateratzen zirela ikusteak zein ingurukoen animoek aurrera eraman ninduten. Batez ere, azken urtean alabaren jaiotzak sekulako garrantzia izan zuen azken txanpa egin ahal izateko. Honek guztiak erakutsi dit beharrezko dugula gure gizartean jarreren gaineko heziketa egokia lantzea eta guztioi dagokigula heziketa horretan parte hartzea gerora euskararen erabilera sustatu eta normalizatu nahi badugu.
Euskarazko tesien Koldo Mitxelena saria 2014: Gizarte eta Lege Zientziak
There are no comments on this title.