000 03404nam a2200313 c 4500
001 00782837
003 Eima
005 20240321174334.0
008 151009s2015 sp a e 001 0 baq c
017 _aBI 1154-2015
020 _a9788484385400 (UEU)
020 _a9788490821947 (EHU)
040 _aG0189
_bbaq
_cELS
_dEIMA Katalogoa
080 _a37.043
100 1 _939317
_aReizabal Arruabarrena, Luixa
245 1 0 _aGenero berdintasunean hezteko gida
_h[Interneteko baliabidea]
_b: familia, irakasle eta bestelako hezitzaileentzat
_c/ Luixa Reizabal Arruabarrena
260 _aBilbo :
_bUdako Euskal Unibertsitatea, Euskal Herriko Unibertsitatea,
_cL.G. 2015
300 _a185 or. :
_bir. ;
_c24 cm
520 _aXXI. mendean oraindik haur eta nerabeek generoaren ikusmolde sexistaren araberako uste, rol eta jokabide estereotipatuak garatzen dituzte. Hori ekidin ezean, haur eta nerabe horiek generoan oinarritutako diskriminazioa, indarkeria fisikoa, berdintasunik eza eta antzekoak normaltzat hartu edo/eta eragiteko arriskua dago. Zorionez, bada arriskua saihesteko biderik. Hain zuzen ere, hezkidetza delako hezkuntza mota. Androzentrismoa, matxismoa, sexismoa, homofobia, transfobia eta antzekoak desagerrarazi eta gizon eta emakumeen arteko benetako berdintasuna lortzea helburu duen hezkuntza-prozesua da hezkidetza, eta hori da, hain zuzen ere, gida honetan jorratzen den gaia. Helburu hori lortzearren, hiru zatitan banatu dugu gida. Lehenengoan, hezkidetza izango da hizpide eta bi kapituluk osatzen dute. Lehenengo kapituluan hezkidetza lantzera bultzatu gaituzten arrazoiak azaldu eta zenbait kontzepturen esanahia argituko da. Bigarrenean, berriz, hezkidetzak bakea lortzeko tresna gisa duen garrantzia aztertuko da. Genero-sozializazioa izango da hizpide bigarren zatian. Batetik, haurrek generoaren ikusmolde sexista eskuratzen duten prozesua deskribatuko da eta, ondoren, familian, eskolan, mintzairan, ikus-entzunezkoetan eta Interneten eta atsotitzetan, abestietan eta umorean ikusmolde hori nola transmititzen den azalduko da, ezinbestekoa baita transmisio-moduez jabetzea hura eten eta hezkidetza sustatu nahi bada. Azkenik, hirugarrenen zatian, hezkidetza-prozesua zenbait hezkuntza-testuingurutan nola gauzatu behar den azalduko da. Hain zuzen ere, hezkidetza sustatzeko erabili ohi diren baliabideak aztertu, familian hezkidetza lantzeko baliabideak eskaini, eskola hezkidetzailea izan dadin egin beharreko aldaketak deskribatu eta mintzairaren erabilera ez-sexistaren nondik norakoak aztertuko dira. Kapitulu bakoitzaren amaieran, irakurleari zenbait ariketa proposatzen zaizkio, irakurritakoa hobeto ikasi eta horren inguruan hausnar dezan. Funtsean, hezkidetzara euskaraz hurbiltzeko tresna izan dadin idatzi dugu gida. Zeuri dagokizu erabakitzea helburu hori lortu dugun ala ez
650 4 _932933
_aHezkidetza
650 4 _9936
_a Psikologia
650 4 _923
_aSoziologia
650 0 _933507
_aGeneroa
655 _aMonografiak
_942164
710 2 _929426
_aUdako Euskal Unibertsitatea
856 _uhttps://web-argitalpena.adm.ehu.es/listaproductos.asp?IdProducts=USP00151947&titulo=Genero-berdintasunean%20hezteko%20gida.%20Familia,%20irakasle%20eta%20bestelako%20hezitzaileentzat
_zArgitaletxearen webgunea (EHU)
856 _uhttp://www.ueu.eus/denda/ikusi/genero_berdintasunean_hezteko_gida
_zArgitaletxearen webgunea (UEU)
942 _2ddc
_cI-2
_n0
999 _c20034
_d20034