000 | 03404nam a2200313 c 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 00782837 | ||
003 | Eima | ||
005 | 20240321174334.0 | ||
008 | 151009s2015 sp a e 001 0 baq c | ||
017 | _aBI 1154-2015 | ||
020 | _a9788484385400 (UEU) | ||
020 | _a9788490821947 (EHU) | ||
040 |
_aG0189 _bbaq _cELS _dEIMA Katalogoa |
||
080 | _a37.043 | ||
100 | 1 |
_939317 _aReizabal Arruabarrena, Luixa |
|
245 | 1 | 0 |
_aGenero berdintasunean hezteko gida _h[Interneteko baliabidea] _b: familia, irakasle eta bestelako hezitzaileentzat _c/ Luixa Reizabal Arruabarrena |
260 |
_aBilbo : _bUdako Euskal Unibertsitatea, Euskal Herriko Unibertsitatea, _cL.G. 2015 |
||
300 |
_a185 or. : _bir. ; _c24 cm |
||
520 | _aXXI. mendean oraindik haur eta nerabeek generoaren ikusmolde sexistaren araberako uste, rol eta jokabide estereotipatuak garatzen dituzte. Hori ekidin ezean, haur eta nerabe horiek generoan oinarritutako diskriminazioa, indarkeria fisikoa, berdintasunik eza eta antzekoak normaltzat hartu edo/eta eragiteko arriskua dago. Zorionez, bada arriskua saihesteko biderik. Hain zuzen ere, hezkidetza delako hezkuntza mota. Androzentrismoa, matxismoa, sexismoa, homofobia, transfobia eta antzekoak desagerrarazi eta gizon eta emakumeen arteko benetako berdintasuna lortzea helburu duen hezkuntza-prozesua da hezkidetza, eta hori da, hain zuzen ere, gida honetan jorratzen den gaia. Helburu hori lortzearren, hiru zatitan banatu dugu gida. Lehenengoan, hezkidetza izango da hizpide eta bi kapituluk osatzen dute. Lehenengo kapituluan hezkidetza lantzera bultzatu gaituzten arrazoiak azaldu eta zenbait kontzepturen esanahia argituko da. Bigarrenean, berriz, hezkidetzak bakea lortzeko tresna gisa duen garrantzia aztertuko da. Genero-sozializazioa izango da hizpide bigarren zatian. Batetik, haurrek generoaren ikusmolde sexista eskuratzen duten prozesua deskribatuko da eta, ondoren, familian, eskolan, mintzairan, ikus-entzunezkoetan eta Interneten eta atsotitzetan, abestietan eta umorean ikusmolde hori nola transmititzen den azalduko da, ezinbestekoa baita transmisio-moduez jabetzea hura eten eta hezkidetza sustatu nahi bada. Azkenik, hirugarrenen zatian, hezkidetza-prozesua zenbait hezkuntza-testuingurutan nola gauzatu behar den azalduko da. Hain zuzen ere, hezkidetza sustatzeko erabili ohi diren baliabideak aztertu, familian hezkidetza lantzeko baliabideak eskaini, eskola hezkidetzailea izan dadin egin beharreko aldaketak deskribatu eta mintzairaren erabilera ez-sexistaren nondik norakoak aztertuko dira. Kapitulu bakoitzaren amaieran, irakurleari zenbait ariketa proposatzen zaizkio, irakurritakoa hobeto ikasi eta horren inguruan hausnar dezan. Funtsean, hezkidetzara euskaraz hurbiltzeko tresna izan dadin idatzi dugu gida. Zeuri dagokizu erabakitzea helburu hori lortu dugun ala ez | ||
650 | 4 |
_932933 _aHezkidetza |
|
650 | 4 |
_9936 _a Psikologia |
|
650 | 4 |
_923 _aSoziologia |
|
650 | 0 |
_933507 _aGeneroa |
|
655 |
_aMonografiak _942164 |
||
710 | 2 |
_929426 _aUdako Euskal Unibertsitatea |
|
856 |
_uhttps://web-argitalpena.adm.ehu.es/listaproductos.asp?IdProducts=USP00151947&titulo=Genero-berdintasunean%20hezteko%20gida.%20Familia,%20irakasle%20eta%20bestelako%20hezitzaileentzat _zArgitaletxearen webgunea (EHU) |
||
856 |
_uhttp://www.ueu.eus/denda/ikusi/genero_berdintasunean_hezteko_gida _zArgitaletxearen webgunea (UEU) |
||
942 |
_2ddc _cI-2 _n0 |
||
999 |
_c20034 _d20034 |