000 02036nam a2200289 b 4500
655 0 _aBaliabide digitalak
_947236
999 _c8802
_d8802
_x1
001 00000000008984
003 Eima
005 20240621062644.0
008 091116s2005 esp e 000 0 baq c
017 _aBI 684-2005
018 _a9005
020 _a84-8438-057-2
_z. 84-8438-0057-2 (okerra)
040 _cEIMA Katalogoa
080 _a070.41:654.1
100 1 _9258
_aLarrañaga Zubizarreta, José
245 1 0 _aNola esan albisteak ikus-entzuleari
_b : idazketa irrati-telebistan
_h[Interneteko baliabidea]
_c / Jose Larrañaga Zubizarreta
260 _aBilbo
_b : Udako Euskal Unibertsitatea
_c, 2005
300 _a88 or.
_c ; 24 cm
504 _aBibliog.: 85-88 or.
520 _aGauzak kontatzeko dohaina duenari aho zabal gelditzen gara begira, esaten duena adi-adi entzunaz batera. Irakurri ere gustura egiten du batek begien aurrean duen testuari erraz jarraitzen dion heinean. Adi-adi entzun edo erraz irakurri, bietan erabilitako euskara egokitzat jo dezakegu, entzulearengan zein irakurlearengan arreta sortzen duelako. Joskeraz oso desberdinak izan arren, testu egokiak diren seinale biak. Ikus-entzunezko kazetarien ohitura zabalduenetako bat hau izan ohi da: egunkarirako egiten den testua eredutzat hartzea, irratirako eta telebistarako testua izango dela pentsatu gabe. Eta arazo bihurtzen da entzulearentzat. Unibertsitatean gero eta gehiago saiatzen da irakasleria arlo biak bereizten eta ikasleak trebatzen testu arinak, egokiak eta kontatzekoak egiteko. Ahozkotasunean oinarritutako euskara komunikatiboa lortzeko, azken finean. Hainbat eskola-ordu jasotzen duten orrialdeak dira helburu horrekin idatzi direnak. Kazetari direnei eta izateko asmoa dutenei zuzendutako lerroak.
650 4 _aIkus-entzunezko kazetaritza
_98900
655 _aMonografiak
_942164
710 2 _929426
_aUdako Euskal Unibertsitatea
856 _uhttp://www.buruxkak.eus/liburua/nola-esan-albisteak-ikus-entzuleari/192
_zLiburuaren bertsio digitala (Buruxkak)
942 _cI-2
_2ddc
_n0