Proposamena: Zenbaki dezimaldunak 1

Zenbaki dezimaldunak gertuen dugun errealitatetik abiatuta landuko ditugu, eguneroko bizimoduko egoeren inguruko ariketak proposatuz edota ebatziz (euro-zentimoak, kilogramoak, distantziak...). 
 

Ikaslearen sarreratxoa

Zer dira zenbaki dezimaldunak? Zertarako balio dute? Zerbaitetarako erabiltzen al dira? Zer egoeratan erabiltzen dira?…
Agian ez zarete ohartu, baina egunero erabiltzen ditugu.

Saioak:

1. Zenbaki dezimaldunak gure inguruan
2. Zenbakien ordena
3. Biribiltzea
4. Egin ditzagun batuketak eta kenketak, baina zenbaki dezimaldunekin
5. Goazen azokara erostera
6. Egiazta dezagun ikasitakoa

Informazio orokorra

Carme Martínez eta Vimartic taldea

Banaka
Talde handian

Ikasgela
Ordenagailuen ikasgela (1x1 / 1x2)

Iraupena:

1. saioa: zenbaki dezimaldunak erabiltzea ohikoa dela azaldu eta haiek irakurri eta idaztea (ordu 1).
2. saioa: hainbat kopuru dezimaldun konparatu eta ordenatzea (ordu 1).
3. saioa: zenbaki dezimaldunak biribiltzea (30 minutu)
4. saioa: zenbaki dezimaldunen arteko batuketa eta kenketa - lehen urratsa (ordu 1).
5. saioa: batuketa- eta kenketa-jarduerak egitea azokaren inguruko elementuak erabiliz (ordu 1).
6. saioa: ariketak ebaztea, landutako helburuak egiaztatu eta ebaluatzeko (ordu 1).
 

Ikasleek zenbaki dezimaldunak interpretatzen ikasiko dute; haiek osa ditzaketen parteak identifikatuko dituzte (osoa eta dezimala -hamarrenak, ehunenak eta milarenak-).
 

Curriculum-esparrua

Lehen Hezkuntza
Hirugarren Zikloa
Bosgarrena
Matematika

Ikasleentzako materiala

Zenbaki dezimaldunak interpretatuko ditugu, zenbaki horiek osatzen dituzten elementu guztiak kontuan hartuz. Gainera, eguneroko bizitzako zenbait problema ebatziko ditugu, konturatuko baikara zenbaki dezimaldunak gure bizimoduko alor askotan erabiltzen ditugula.
 


1. Gure inguruan zenbaki dezimaldunak antzematea (euro-zentimoak, distantziak, pisuak...). Zenbaki dezimaldunen parteen inguruko ariketak egitea abakoarekin (zati osoa eta dezimala -hamarrenak, ehunenak eta milarenak-).
2. Zenbaki dezimaldunak ordenatzea.
3. Biribiltzea praktikatzeko ariketak.
4. Zenbaki dezimaldunen arteko batuketak eta kenketak egiteko jarraitu beharreko pausoak ezagutzen hastea.
5. Hainbat kopuru dezimaldun batu edo kentzeko hainbat ariketa eta problema ebaztea
6. Sintesi-jarduerak.

Proposamena ebaluatzeko orientabideak. (Zenbaki dezimaldunak)

 

Baliabide orokorrak

- Abako digitalaren bidezko jarduerak, unitatearen kontzeptuak praktikatzeko.
- Kopuruak ordenatzeko jarduerak dituzten dokumentu elkarreragileak.
- Biribiltze-jarduerak dituen ariketa elkarreragilea.
- Zenbaki dezimaldunen arteko batuketak eta kenketak sortzen dituen jarduera elkarreragilea.
- Atzerakoei buruzko jarduera elkarreragilea okindegian.
- Azokako txartelen inguruko jarduera elkarreragilea.
 

 

 


Mateabenturak: zenbaki dezimaldunak

Indartzeko material osagarria

  • Mateabenturak: zenbaki dezimaldunak.

Irakasleentzako materiala

Zenbaki dezimalduna osatzen duten parteak landuko ditugu, haiek zehatz irakurri eta idazteko.

Ikasleek elementu horien ezaugarriak bereganatuko dituzte, zenbaki dezimaldunak emandako irizpide baten arabera ordenatzen ikasiz.

Zenbaki dezimaldunen arteko batuketak eta kenketak landuko ditugu.

Saio bakoitzaren hasieran talde handian egingo dugu lan. Ondoren, banaka egingo dugu lan, proposatutako hainbat ikaskuntza praktikatzeko.

Azken saioan, proposatutako sintesi-jarduerak egitea gomendatzen dizugu.

Zenbaki dezimaldunak eguneroko bizimoduko hainbat egoeratan aurkeztuko ditugu.
Hori egin ostean, gaiaren kontzeptu eta elementuetan sakonduko dugu analisiaren eta proposatutako problemaren eta jardueren emaitzaren bidez.
Amaitzeko, azken ebaluaziorako modu digitalean edo paperean egin daitekeen ariketa bat proposatzen dizugu.
 

Proposamenak hainbat eredu konbinatzen ditu.
Proposatutako saioetan, ikasleek gaia landuko dute irakasleak gidatutako aurkikuntzaren bidez, eta, azkenean, banaka edo binaka egingo dituzte jarduerak.
Azken saioan, edukiak egiaztatu edo indartu ditzaten, oso baliagarriak diren sintesi-jarduera elkarreragileak eta beste jarduera batzuk egingo dituzte paperean.
 

Proposamena kualitatiboki ebaluatzeko orientabideak. (Zenbaki dezimaldunak)
Proposamena kuantitatiboki ebaluatzeko orientabideak. (Zenbaki dezimaldunak)
Atzerako perfektua okindegia
Eragiketa-sortzailea - Zenbaki dezimaldunen arteko batuketak eta kenketak - Inprimagarriak
Eragiketa-sortzailea - Zenbaki dezimaldunen arteko batuketak eta kenketak
Zenbaki dezimaldunak biribiltzea
Txartel zuzena okindegia

Baliabide orokorrak

  • Kopuruak ordenatzeko jarduerak dituen dokumentu elkarreragilea
  • Abakoa erabiltzeko ariketak.
  • Kopuruak ordenatzeko jarduerak dituzten dokumentu elkarreragileak.
  • Biribiltze-jarduerak dituen ariketa elkarreragilea.
  • Zenbaki dezimaldunen arteko batuketak eta kenketak sortzen dituen jarduera elkarreragilea.
  • Atzerakoei buruzko jarduera elkarreragilea okindegian.
  • Azokako txartelen inguruko jarduera elkarreragilea.
Mateabenturak: zenbaki dezimaldunak

Material osagarria

  • Altxorra harrapatzea: zenbaki dezimaldunak
  • LDS: zenbaki dezimaldunak
  • LAS: zenbaki dezimaldunak
  • Mateabenturak: Zenbaki dezimaldunak, koloretan.

Saioa: 1. Zenbaki dezimaldunak gure inguruan

Informazio orokorra

Talde handia

Arbel digitaldun ikasgela

Iraupena:

Ordu 1

Ikasleentzako materiala

Eguneroko bizimoduan, zenbaki dezimaldunak hainbat egoeratan erabili ohi ditugu eta egoera horietako batzuk aztertuko ditugu.
Zenbaki dezimaldunak osatzen dituzten parteak landuko ditugu, zenbaki horiek irakurri eta idazteko hainbat ariketa eginez.
Halaber, abakoa elementu bakoitza interpretatzeko estrategia gisa erabiltzen ikasiko dugu.
 

  • Gaia lantzen hasteko problema-egoera bat ebaztea arbelean.
  • Hauen antzeko galderak erantzutea: Zer dira zenbaki dezimaldunak? Zertarako balio dute? Zerbaitetarako erabiltzen al dira? Zein egoeratan erabiltzen dira?”…
  • Zenbaki dezimaldunak abako birtuala erabiliz adieraztea.
  • Zenbaki dezimalduna eta osatzen duten parte guztiak irakurri eta identifikatzea.
Abakoa - Adierazi zenbakia
Abakoa - Idatzi adierazitako zenbakia
  • Arbel digitala
  • Ordenagailua

Baliabide orokorrak

Abako digitalaren bidezko jarduerak, unitatearen kontzeptuak praktikatzeko.
 

"Zenbaki dezimaldunak gure inguruan", kontzeptuak

Indartzeko material osagarria

Testu-dokumentua saioko kontzeptuekin

Irakasleentzako materiala

Sarrera eta kontzeptuen azalpenak talde handian landuko ditugu.

Ondoren, abakoaren jarduera kolektiboki aurkeztea gomendatzen dizugu.

Ondoren, proposatutako jarduerak ebazteko banakako lana egingo da. 

Txokolate-fabrika problema-egoera talde osoarekin arbelean egiten hastea proposatzen dizugu.
Jarraian, abako digitalarekin, hainbat zenbaki adierazteko modua landuko dugu.

Ikasleak jarduera egiten ari direnean gainbegiraketak egitea komeni da akats asko egiten dituzten ikusteko.
Hainbat ariketa "paperean" dituzu saio amaieran jaso nahi badituzu erabiltzeko edo etxean indartzeko jarduera gisa proposatzeko. Paperean inprimatuta eman ditzakezu edo ordenagailuan betetzeko eskatu.  

 Baliabide orokorrak

  • Saioa kualitatiboki eta kuantitatiboki ebaluatzeko orientabideak.
  • Hainbat irizpide jarraituz, kopuruak ordenatzeko jarduerak dituen dokumentu elkarreragilea eta abakoa erabiltzeko ariketak.

Material osagarria:

  • Testu-dokumentua saioko kontzeptuekin (elementuak, irakurketa, abakoa erabiltzea, unitatearen eta parte dezimalen arteko baliokidetasunak...).
  • Paperean egiteko ariketak eta soluzio-orria.
  • Impress-i buruzko bideo-tutoriala: Aurkezpen bat bistaratzea.

Saioa: 2. Zenbakien ordena

Informazio orokorra

Talde handia

Arbel digitaldun ikasgela

Iraupena:

Ordu 1

Ikasleentzako materiala

Gaur hainbat frutaren pisuak ordenatuko ditugu.
Ondoren, zenbaki dezimaldunak ordenatzeko ariketak egingo ditugu.
 

  • Problema-egoera bat taldean ebaztea.
  • Hainbat zenbaki dezimaldun ordenatzea.
Ordenatu txikitik handira
Zenbakiak lerro zuzenean

- Arbel digitala
- Ordenagailua

Baliabide orokorrak

  • Dezimaldun kopuruak ordenatzeko jarduera elkarreragileak.
"Zenbaki dezimaldunak gure inguruan", kontzeptuak

Irakasleentzako materiala

Hasieran, talde handian egingo dugu lan aurreko saioan landutako oinarrizko aldeak birgogoratzeko eta saio honetan ikasiko diren edukiak aurkezteko.
Jarraian, ikasleek bakarka egingo dute lan: proposatutako ariketak egingo dituzte.
 

Fruta-dendako eskariak problema-egoera talde handiarekin ebazteko arbel digitala erabiltzea proposatzen dizugu.

Ondoren, gaia landuko dugu guztion artean zenbait ariketa eginez.
 

Zure ikasleek egiten dituzten jarduerak gainbegiratzea gomendatzen dizugu. Beharrezkoa dela uste baduzu, egin ariketak paperean.
 

Baliabide orokorrak

  • Problema-egoera: Zenbaki dezimaldunak ordenatzea.
  • Kopuruak ordenatzeko jarduerak dituzten dokumentu elkarreragileak.
  • Ebaluazio kualitatibo eta kuantitatiborako orientabideak.

Material osagarria

  • Lotura: Zenbaki dezimaldunak ordenatu eta konparatzea

Saioa: 3. Biribiltzea

Informazio orokorra

Talde handia

Arbel digitaldun ikasgela

Iraupena:

30 minutu

Ikasleentzako materiala

Zer da biribiltzea?
Guztion artean biribiltzea zer den eta nola egiten den azalduko dugu.
Ondoren, banaka, norberak zuzentzeko ariketak egingo ditugu.
 

  • Problema-egoera ebaztea.
  • Hauen antzeko galderak erantzutea: Zer da biribiltzea? Nola egiten da? Zertarako balio du?…
  • Ariketak egitea.
Zenbaki dezimaldunak biribiltzea
"Biribiltzea", kontzeptuak eta ariketak
  • Arbel digitala
  • Ordenagailua

Baliabide orokorrak

  • Biribiltze-jarduerak dituen ariketa elkarreragilea. 

Irakasleentzako materiala

Hasierako problema-egoera talde handian ebaztea. Jarraian, ikasleek bakarka egingo dute lan: proposatutako ariketak egingo dituzte.
 

Diapositiba-emanaldi bidez, erakutsi Biribiltzea fruta-dendan saioa, biribiltzeko beharra sortzen duen egoera bat ikusteko.

Biribiltzearen inguruko azalpenak eman eta egin taldean proposatutako ariketak.
Ondoren, elementu elkarreragilea erabiltzea aholkatzen dizugu ikasleek, banaka, proposatutako jarduerak egin ditzaten.
 

Ikasleek ariketak egiten dituzten heinean gainbegiratzea komeni da.
 

Baliabide orokorrak

  • Biribiltzea fruta-dendan problema-egoera.
  • Kontzeptuak eta ariketak soluzio-orriarekin.
  • Zenbaki dezimaldunak biribiltzeko jarduera elkarreragilea.
  • Ebaluazio kualitatibo eta kuantitatiborako orientabideak.

Baliabide osagarriak

  • Loturak biribiltze-ariketak egiteko jarduera elkarreragileekin.

Saioa: 4. Egin ditzagun batuketak eta kenketak, baina zenbaki dezimaldunekin

Informazio orokorra

Talde handia

Arbel digitaldun ikasgela

Iraupena:

Ordu 1

Ikasleentzako materiala

Ikus dezagun nola egiten diren zenbaki dezimaldunen arteko batuketak eta kenketak.

  • Batuketak eta kenketak egiteko jarraitu beharreko pausoen azalpena.
  • Landu behar diren eragiketa-mekanismoen adibideak ematea.
  • Zenbaki dezimaldunen arteko batuketak eta kenketak egitea banaka (parte osoaren eta dezimalaren elementuak ordenatuz).
Eragiketa-sortzailea - Zenbaki dezimaldunen arteko batuketak eta kenketak
  • Arbel digitala
  • Ordenagailua

Baliabide orokorrak

  • Zenbaki dezimaldunen arteko batuketak eta kenketak sortzen dituzten jarduera interaktiboak. 

Irakasleentzako materiala

Ebatzi talde handian eta arbelean problema-egoera bat.

Azaldu batuketak eta kenketak egiteko mekanismoak adibide batzuk jarriz talde handian.

Ondoren, banaka, ikasleek zenbaki dezimaldunen arteko batuketak eta kenketak egingo dituzte.
 

Bidaia luzea problema-egoeraren bidez gaia aurkeztea proposatzen dizugu.

Ondoren, zenbaki dezimaldunen arteko batuketak eta kenketak egiteko jarraitu beharreko pauso eta prozedurak proiekta ditzakezu. Dokumentu hori ikasleei ematea komeni da; hala behar badute, kontsultatzeko materiala izan dezaten.

Ondoren, prozedurak gogoratuz, guztiok batera hainbat eragiketa egingo ditugu (hainbat elementu zuzen ordenatuz eta mekanismoak ebatziz).

Ondoren, eragiketa-sortzailea erabiliz, ikasleek eragiketak banaka ebatziko dituzte haien ordenagailuetan.

Egokia dela baderitzozu, ikasleei eragiketa gehiago dituen testu bat eman diezaiekezu praktikatu dezaten.
 

Saio honetan landutako eragiketen ebazpenean egindako akatsak aprobetxatzea gomendatzen dizugu.
Beharrezko jotzen baduzu, zure ikasleei jardueraren bat proposa diezaiekezu (paperean edo euskarri digitalean) eta saioa amaitzean jaso.
 

Baliabide orokorrak

  • Problema-egoera: Bidaia luzea.
  • Zenbaki dezimaldunen arteko batuketak eta kenketak egiteko jarduera elkarreragilea.
  • Zenbaki dezimaldunen arteko batuketa- eta kenketa-sortzailea (pantailan eta inprimagarria)
  • Ebaluazio kualitatibo eta kuantitatiborako orientabideak.

Material osagarria

  • Zenbaki dezimaldunen arteko batuketak eta kenketak lantzeko ariketak
  • Ariketen soluzio-orria
  • Zenbaki dezimaldunen arteko batuketak eta kenketak egiteko jarraitu beharreko prozeduren azalpena

Saioa: 5. Goazen azokara erostera

Informazio orokorra

Talde handia

Arbel digitaldun ikasgela

Iraupena:

Ordu 1

Ikasleentzako materiala

Goazen azokara. Proposatutako jardueren arabera, rol desberdinak hartuko ditugu.
Hainbat egoeratan aurkituko dugu geure burua eta zenbaki dezimaldunen arteko batuketak eta kenketak egin beharko ditugu.
 

Lehenik, okin bihurtuko gara eta gure bezeroak artatuko ditugu. Bezero horiek produkturen bat erostera etorriko dira gure dendara eta bost edo hamar euroko billetearekin ordainduko digute. Atzerako zuzenak itzuli behar dizkiegu.
Ondoren, azokako bezeroak izango gara. Kontuarekin akatsik egin ez dezaten, adi egon behar dugu: azokako hainbat postutako tiketak izango ditugu eta asmatu beharko dugu zein diren ordaindu beharreko guztizkoa gaizki kalkulatua dutenak.
 

Txartel zuzena okindegia
Atzerako perfektua okindegia
       
  • Arbel digitala
  • Ordenagailua

Baliabide orokorrak

  • Atzerakoei buruzko jarduera elkarreragilea okindegian.
  • Azokako txartelen inguruko jarduera elkarreragilea.

 

Zenbaki dezimaldunen arteko batuketak eta kenketak egiteko jarraitu beharreko prozeduren azalpena
Zenbaki dezimaldunen arteko batuketak eta kenketak paperean egiteko ariketak 2
Zenbaki dezimaldunen arteko batuketak eta kenketak paperean egiteko ariketak 1

Baliabide osagarriak

  • Zenbaki dezimaldunen arteko batuketak eta kenketak egiteko jarraitu beharreko prozeduren azalpena

 

Irakasleentzako materiala

Talde handian egin beharreko jarduerak azalduko ditugu. Ondoren, ikasleek banaka egingo dute lan haien ordenagailuetan.
 

Zenbaki dezimaldunen batuketak eta kenketak egitean jarraitu beharreko prozedurak gogoratzea komeni zaizu. Saioko bi jarduerak azalduko ditugu, eta, horretarako, ariketaren bat proiektatuko dugu arbel digitalean.
Ondoren, ikasleen banakako lana gainbegiratuko dugu.
Egokia dela baderitzozu, ikasleei ariketa gehiago dituen testu bat eman diezaiekezu praktika dezaten.
  

Ikasleek eginiko lanaren jarraipena.

Baliabide orokorrak

  • Atzerakoei buruzko jarduera elkarreragilea okindegian.
  • Azokako txartelen inguruko jarduera elkarreragilea.
  • Saioa kualitatiboki eta kuantitatiboki ebaluatzeko orientabideak.

 

Material osagarria

  • Zenbaki dezimaldunen arteko batuketak eta kenketak paperean egiteko ariketak.
  • Aurreko ariketen soluzio-orria.
  • Zenbaki dezimaldunen arteko batuketak eta kenketak egiteko jarraitu beharreko prozeduren azalpena.
  • Lotura zenbaki dezimaldunen arteko batuketak eta kenketak dituzten ariketekin.

Saioa: 6. Egiazta dezagun ikasitakoa

Informazio orokorra

Banaka

Ikasgela

Iraupena:

Ordu 1

Ikasleentzako materiala

Orain, landutako gaiak gure egin ditugula egiaztatzeko hainbat ariketa egingo ditugu.
 

1. Hainbat zenbaki dezimaldun irakurri eta idaztea.
2. Emandako zenbaki dezimaldunak deskonposatzea.
3. Hainbat kopuru ordenatzea.
4. Hainbat kopuru biribiltzeko ariketa egitea.
5. Proposatutako hainbat eragiketa ebaztea (batuketak eta kenketak).
6. Proposatutako problemak ebaztea.

Zenbaki dezimaldunen inguruan ikasitakoa egiaztatzeko ariketak

Ordenagailua

 Baliabide orokorrak

  • Ebatzi beharreko ariketak dituen testu-dokumentua
  • 4 jarduera elkarreragile (aurreko saioetan eginak):

o Hainbat zenbaki dezimaldun irakurri eta idaztea.
o Hainbat zenbaki dezimaldun ordenatzea.
o Hainbat kopuru biribiltzeko ariketa egitea.
o Zenbaki dezimaldun bat osatzen duten elementuak sailkatzea eta proposatutako eragiketa-mekanismoa egitea (batuketa edo kenketa).
 

Irakasleentzako materiala

Proposatutako jarduerak banaka egitea komeni da bakoitzaren ezagutzak baloratu eta azken ebaluazio gisa erabiltzeko.
 

Azaldu azken saioetan landutako gaiak barneratu dituztela egiaztatzeko ariketa batzuk egin behar dituztela.
Ikasleei jarduerak autonomoki ebazten saia daitezela eska diezaiekezu, erantzunak ondo pentsatuz eta arinegi ibili gabe.
 

Testu-jardueren soluzio-orria.

Ariketak bildu eta zuzentzea.

Ikasleren batek jarduera burutzen ari direnean galdetzen badu, izenburua eta egin beharreko ariketa ulertzen laguntzea gomendatzen dizugu baina nola egin behar duen esan gabe.
 

Baliabide orokorrak

  • Zenbaki dezimaldunen inguruan ikasitakoa egiaztatzeko ariketak.
  • Ariketen soluzio-orria.
  • Saioa kualitatiboki eta kuantitatiboki ebaluatzeko orientabideak.