Natur Zientziak. DBH 1.
Materia neurtzea
Zuhaitzeko puntua: Lurra Unibertsoan / Materia Unibertsoan / Unibertsoko materiaren propietate orokorrak: dimentsioak (azalera eta bolumena), masa eta dentsitatea. Unitateak (N.S.). Masak eta bolumenak kalkulatzea.
  Metodologiarako iradokizunak Baliabideak eta jarduerak
HELBURU KONTZEPTUALA

Flash animazio honen bitartez, materiaren propietate nagusiak ezagutuko ditugu: dimentsioak, masa eta dentsitatea.

HELBURU PEDAGOGIKOA

“Materia” izeneko animazioari eta ikasgai-planeko jarduerei esker, materiaren propietateei eta horien magnitudeei eta unitateei buruzko ezagutzak finkatuko dituzte ikasleek.

ALDERDI INTERESGARRIAK
  • Azalera eta bolumena luzeran oinarritzen diren magnitudeak direla adieraztea (1. pantaila).
  • Ikasleei gogoraraztea nola kalkulatzen diren oktaedroen bolumenak, eta batzuk kalkulatzea; esaterako, ikasgela (1. pantaila).
  • Ikasleei adieraztea edukiera-unitateek duten garrantzia, bai eguneroko bizitzan bai industrian (1. pantaila).
  • Masa eta pisua desberdintzea, sarritan nahasi egiten baitugu (2. pantaila).
  • Ikasleek ideia hau alde batera uztea: masa ez dela gorputz batek duen materia kantitatearen neurri bat (2. pantaila).
  • Dentsitate kontzeptua ikustean, burutik kentzea handia den guztia astuna dela eta txikia dena arina dela (3. pantaila).
  • Azpimarratzea, adibideez baliatuta, dentsitate desberdineko bi objektuk pisu desberdina izan dezaketela, tamaina berekoak izan arren (3. pantaila).
Balilabidea ikusi ondoren:
  • Ahalik esperimentu gehienak egitea, hainbat gorputzen masak, bolumenak eta dentsitateak neurtzeko.
LAN EGITEKO MODUA
Banaka, kontzeptuak finka ditzaten, proposatutako jardueren eta praktiken bitartez.
ORIENTABIDEAK
  • Egokia litzateke ikasleek metroa, erregela, eta abar erabiltzea eta inguruko gauzen azalera neutzea; esaterako, ikasgelarena, ordenagailuarena, ikasmahaiarena edo arbelarena.
  • Eginarazi ikasleei unitate-aldaketen jarduerak, aurretiko ezagutzak gogora ekartzeko. Horretarako, web orri hau erabil dezakete: http://es.wikipedia.org/wiki/Sistema_Internacional_de_Unidades
  • Ikasitakoa praktikan jartzeko, azal dezatela ikasleek nola neurtuko lituzketen zenbait magnitude fisiko; esaterako, igerileku batean sartzen den ura, ikasgelan dagoen airea, irla baten azalera, etab.
JARDUEREKIKO LOTURA
  • 1., 2. eta 3. jardueren bidez (“Zer unitate erabiliko dugu?”, “Zein da kantitate handiena?” eta “Unitateen Nazioarteko Sistema”), ikasleek sistema metriko hamartarra berrikusiko dute; horretarako, unitate-aldaketak egingo dituzte: luzerarena, azalerarena, masarena, bolumenarena eta abarrena.
  • 4. jardueraren bidez (“Masa eta bolumena”), ikasleek masa eta bolumen kontzeptuak indartuko dituzte, ariketa praktiko batean oinarrituta.
© Santillana en Red 2004