Natur Zientziak. DBH 1.
Eguzki Sistema
Zuhaitzeko puntua: Lurra Unibertsoan / Unibertsoa, Esne Bidea eta Eguzki Sistema / Unibertsoaren behaketa: planetak, izarrak eta galaxiak. Unibertsoari buruzko jakintzaren bilakaera historikoa. Esne Bidea eta Eguzki Sistema. Gauez zerua ikertzea: konstelazioak
  Metodologiarako iradokizunak Baliabideak eta jarduerak
HELBURU KONTZEPTUALA

Flash animazioa, Eguzki Sistemaren osagaiak identifikatzeko.

HELBURU PEDAGOGIKOA

“Eguzki Sistema" baliabideari eta ikasgai-planaren jarduerei esker, Eguzki Sistema osatzen duten planetak identifikatzeko, horien ezaugarri garrantzitsuenak ikasteko, eta planetak nola sailkatzen diren jakiteko aukera izango dute ikasleek.

ALDERDI INTERESGARRIAK
1. pantaila:
  • Ikasleei azaltzea Eguzki Sistemako irudikapen grafikoan errealitatea deformatuta agertzen dela, bai eta hori helburu didaktikoak betetzeko egiten dela ere; adibidez, planeten arteko tamaina-aldeak oso handiak direlako, eta ezinezkoa delako alde horiek irudikatzea.
  • Planeta guztien orbitak eliptikoak direla ohartzea. Urrunen dauden planetak abiadura txikiagoan biratzen dira eta denbora gehiago behar dute itzuli bat osatzeko.
  • Asteroide-eraztunaren posizioari erreparatzea.
2. pantaila:
  • Planeta harritsuen (gainazal solidokoak) eta planeta gaseosoen (gainazal solido gabeak) arteko desberdintasuna azaltzea.
  • Zenbait planetaren ezaugarriak direla-eta, ezinezkoa da horietan bizia egotea. Ezaugarri horiei erreparatzea.
  • Planeta bat erraz ezagutzeko aukera ematen duten ezaugarriak adieraztea (esaterako, Saturnoren eraztunak).
3. pantaila:
  • Eguzkian erregistratzen diren tenperatura altuak Eguzkiaren barnean gertaturiko erreakzio nuklearrek eragiten dituztela adieraztea, bai eta erreakzio horiek energia izugarria askatzen dutela ere.
  • Eguzkiaren gainazalean gas-zorrotadak (distirak deituak) daudela eta horiek milaka kilometroko altuera hartzen dutela ohartzea.
  • Ikaslearen hiztegia zabaltzea, honako termino hauekin: fusio nuklearra, fakulak, bero-energia eta abar.
LAN EGITEKO MODUA
Banakoa, Eguzki Sistemari buruzko oinarrizko kontzeptu batzuk sendotzeko; esaterako, planeten kokapena Eguzkiarekiko, Eguzki Sistemaren beste astroekiko eta abarrekiko.
ORIENTABIDEAK
JARDUEREKIKO LOTURA
  • 1. eta 4. jardueraren bidez (“Kanpo-planetak” eta “Barne-planetak"), Eguzki Sistemako planeten ezaugarriei buruzko ezagutzak finkatuko ditu ikasleak. Ikusizko alderdiak (hau da, planetak argazkien bidez ezagutzea) gehiago landu nahi izanez gero, egin 1. jarduera.
  • 2. jardueraren bidez (“Planeten ezaugarriak”), Eguzki Sistemako planeta batzuen zenbait ezaugarriri buruzko informazioa zabaltzeko aukera izango du ikasleak.
  • 3. jardueraren bidez (“Gorputz planetarioak”), Eguzki Sistemako osagaiak identifikatzeko edukiak finkatu ahal izango ditu.
© Santillana en Red 2004