Zenbaki arruntak eta horien arteko eragiketak

Ikasleek zenbaki arruntak eta batuketa- eta kenketa-eragiketak landuko dituzte.
Irakurketa, ordenamendu, deskonposizio eta konposizioak modu dinamikoan eta dibertigarrian egingo dituzte. Zenbaki-taula erabiliko dute eta zenbaki erromatarrak ikasiko dituzte jarduerak eginez.
Batuketen eta kenketen problemak ebatziko dituzte eta horiek ebazteko kalkulagailua erabiltzen ikasiz jolasteko aukera izango dute.
Gaia ikaslearen ingurunearen arabera aurkeztuko da; eta udaleku birtual bat kudeatuko eta antolatuko da. 

Testu-bertsioa

Saioak:

Fran Cantó eta Vimartic taldea

Ikasgelan
Ordenagailuen ikasgelan (1x1 / 1x2)

Txikia

Iraupena:

50 minutu eta ordubete inguru iraungo duten 4 saio egingo dira.

Zenbaki arruntak eta eragiketak landuko ditugu praktikara eramandako testuinguru-azalpen baten bidez. Horretarako, jarduerak, problemak eta jarduera elkarreragile bat egingo ditugu. Hauek dira saioak:
1. saioa:

•Ikasleek gaiaren inguruan dituzten aurretiko ezagutzak berreskuratuko dira, ondoren gaia lantzen hasteko: zenbaki arruntak eta eragiketak.
•Zenbaki arruntak irakurri, ordenatu, deskonposatu eta biribiltzeko ariketak egingo dira.
•Zenbaki erromatarren eta zenbaki-taularen inguruko azalpenak emango dira, arbel digitalean aurkezpen bat eginez (50 min).
2. saioa: batuketa- eta kenketa-eragiketak.

•Batuketaren ezaugarriak azalduko dira.
•Jarduerak eta problemak egingo dira. Ebazteko, kalkulagailua erabiliko da (50 min).
3. eta 4. saioak: jarduera interaktiboak.

•Jarduera interaktiboa baserri-eskola edo udaleku bat sortuz eta antolatuz egingo da. Batuketa- eta kenketa-eragiketak hamabi zifra bitarteko zenbakiekin landuko dira (50 min bakoitzak).
 

 

Lehen Hezkuntza
Hirugarren Zikloa
Matematika

  • Matematika
  • Matematikarako gaitasuna
  • Informazioa tratatzeko eta teknologia digitala erabiltzeko gaitasuna
  • Kopurua
  • Problemak planteatzea eta ebaztea
  • Teknologiaren eremua
  • Bizialdi osoko ikaskuntza
  • Zenbakiei buruzko oinarrizko ezagutza erabiltzea
  • Zenbaki arruntekin kalkuluak egitea, esanahia eta oinarrizko eragiketak erabiliz
  • Hainbat problema planteatzea eta ebaztea
  • Problema-egoera irekiak, matematika-ikerketak eta lan-proiektu txikiak ebaztea
  • IKTak erabiltzea, zenbakizko informazioa prozesatzeko
  • Ikasten eta pentsatzen ikastea – Arazo zientifiko eta matematikoak
  • Elkarrekin bizitzen ikastea – Talde-jarduerak
  • Pertsona-mailan garatzen ikastea - Autoezagutza
  • Matematikak eguneroko bizimoduan duen egitekoa aintzakotzat hartzea
  • Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak era egokian erabiltzea
  • Kalkuluak eta zenbatespenak segurtasunez eta konfiantzaz egitea
  • Ezagutza matematikoa erabiltzea informazioak eta mezuak ulertzeko, balioesteko eta sortzeko
  • Eguneroko bizitzatik, gainerako zientzietatik eta matematikatik bertatik ateratako problemak, bakarka zein taldeka, planteatzea eta ebaztea
  • Jarrera positiboa eta ikasteko norberaren gaitasunarekiko konfiantzazkoa agertzea, komunikatzeko gaitasuna hobetzeko
  • Zenbaki arruntak, osoak, hamartarrak eta frakzionarioak eguneroko bizimoduan
  • Zenbakizko testuak interpretatzea
  • Zenbaki arruntak eta hamartarrak osatzeko arauak eta posizio-balioa
  • Zenbakien ordenamendua
  • Zenbaki-sistemak kultura zaharretan
  • Kalkulu errazak ulertzeko eta egiteko oinarrizko estrategiak
  • Zenbakien esanahia
  • Kalkuluak idatziz egiteko estrategiak
  • Informazio-unitateak
  • Eguneroko bizimoduan lau eragiketetako batek edo gehiagok eragina duten problemak identifikatzea
  • Eguneroko bizimoduko problemak ebaztea, nork bere estrategiak eta zenbakien arteko erlazioak erabilita
  • Matematika-edukiak ulertzen lagungarri izango diren askotariko material didaktikoak erabiltzea
  • Kalkulagailua
  • Landutako testu-generoak identifikatzea
  • Idatzitako testuekiko interesa izatea, ikasketa-iturri gisa
  • Lankidetasun eta errespetuzko jarrera
  • Ardura zaio matematika-jarduera
  • Ardura zaio matematika-lanak txukun eta ordenatuta aurkeztea
  • Bere buruarengan konfiantza du matematika-jarduerak egitean
  • Autonomia erakusten du matematika-edukiak eguneroko bizitzan aplikatzean, eta gai da haien arteko erlazioa ezartzeko
  • Onartzen du errakuntza ikasteko prozesuaren zatitzat

• Gure inguruan erabiltzen ditugun zenbaki oso altuak batu eta kentzeko aukera izango dugu.
• Zenbaki horiek ordenatu eta deskonposatzen ikasiko dugu.
• Zenbaki erromatarrak landuko ditugu.
• Problemak kalkulagailuarekin ebatziko ditugu.
• Udalekuak eta baserri-eskolak erosi eta birmoldatuko ditugu jarduera birtual baten bidez 


• Zenbaki arruntak lantzen hastea.
• Batuketa- eta kenketa-eragiketak.
• Baserri-eskola edo udaleku bat sortzen eta antolatzen parte hartuko dugu jarduera interaktiboaren bidez.
 

Ebaluazio-orientabideak (Zenbaki arruntak)

• Ordenagailua
• Arbel digitala

Mateabenturak: Zenbakien jatorria (koloretan)
Zenbakien historiari eta garrantziari buruzko komikia; hastapenak
Java instalatzailea
JClic "Zenbaki erromatarrak"
Zenbaki erromatarrekin aritzeko on line jarduera dibertigarria

Zenbaki erromatarrei buruz JClic-en eginiko jarduera erabiltzeko, egin klik loturan eta aukeratu hizkuntza pantailaren behealdean (irristailua edo saguaren gurpila erabili behar duzu). Ondoren, egin klik Ikusi (applet) aukeran.

 

Gaia talde handian aurkeztea. Jarduera interaktiboa bikoteka. 
 

Taldeak dituen aurretiko ideiak oinarri hartuta lehen errepaso- eta ariketa-jarduera egingo da.
Hori egin ostean, gaiaren kontzeptu eta elementuetan sakonduko dugu jarduera eta problemen bidez.
Amaitzeko, gaian sakondu eta sintesia egiteko jarduera interaktiboak planteatzea proposatzen dizugu.
 

Ikasleek izan ditzaketen aurretiko ideiak berreskuratuz hasiko gara eta jarraian, zenbaki arruntak ordenatu eta deskonposatuko ditugu.

Zenbaki-taularen laguntzaz, irakurri egingo ditugu eta zenbaki-sistema hamartarrean sakonduko dugu, milako, ehuneko, hamarreko eta abarreko unitateak landuz.

Zenbaki erromatarrak aurkeztu eta horiekin lan egingo dugu.

Sei zifrako zenbakiekin hasiko gara eta hamabi zifra bitarteko zenbakietara iritsiko gara batuketa- eta kenketa-eragiketetan.

Kalkulagailua erabiliko dugu hainbat jarduera ebazteko.

Oso komenigarria da ikasleen lana etengabe berrikustea eta azaldutako kontzeptuak barneratzen ari direla egiaztatzea.

Halaber, arreta handia eskainiko zaio ikaskuntza indartzeko oso baliagarria den jarduera interaktiboaren bidez eduki horiek eguneroko bizitzan aplikatzeari. 

Etengabeko ebaluazioa, eguneroko problema eta ariketak abiapuntu gisa hartuta.

Proposamena kualitatiboki ebaluatzeko orientabideak
Proposamena kuantitatiboki ebaluatzeko orientabideak
Zenbaki arrunten arteko batuketen eta kenketen problemetarako fitxa-sortzailea, soluzio-orriarekin
Zenbaki arrunten arteko batuketei eta kenketei buruzko infinitu problema paper digitalean sortzeko aplikazioaren soluzio-orria
Batuketa-sortzailea soluzio-orriarekin
Nahi adina batuketa-orrialde ekoizteko sortzaile bikaina. Hala, ikasleek, ikasturte osoan zehar, eragiketa hori praktikatu eta automatizatzeko aukera izango dute. Kasu honetan, soluzio-orriak ikus ditzakegu segimendua egin eta jarduerak modu erosoan zuzendu nahi baditugu ere.
Kenketa-sortzailea soluzio-orriarekin
Nahi adina kenketa-orrialde ekoizteko sortzaile bikaina. Hala, ikasleek, ikasturte osoan zehar, eragiketa hori praktikatu eta automatizatzeko aukera izango dute. Kasu honetan, soluzio-orriak ikus ditzakegu segimendua egin eta jarduerak modu erosoan zuzendu nahi baditugu ere.
Batuketa- eta kenketa-sortzailea soluzio-orriarekin
Nahi adina batuketa- eta kenketa-orrialde ekoizteko sortzaile bikaina. Hala, ikasleek, ikasturte osoan zehar, eragiketa horiek praktikatu eta automatizatzeko aukera izango dute. Kasu honetan, soluzio-orriak ikus ditzakegu segimendua egin eta jarduerak modu erosoan zuzendu nahi baditugu ere

Problemak eta ariketak paperean edo interaktiboki egin daitezke eragiketa- eta problema-sortzailearekin.

Mateabenturak: Zenbakien jatorria (koloretan)
Zenbakien historiari eta garrantziari buruzko komikia; hastapenak
Tutorialtxoa: Kalk: formula sinpleak sortzea
Kalkulagailua
Zenbaki arrunten inguruko terminoen glosarioa
JClic "Zenbaki erromatarrak"
Zenbaki erromatarrekin aritzeko on line jarduera dibertigarria
Java instalatzailea
Proposameneko fitxategiak
IkasleaIrakaslea
Baliabide orokorrak
Ebaluazio-orientabideak (Zenbaki arruntak)
Proposamena kualitatiboki ebaluatzeko orientabideak
Proposamena kuantitatiboki ebaluatzeko orientabideak
Zenbaki arrunten arteko batuketen eta kenketen problemetarako fitxa-sortzailea, soluzio-orriarekin
Batuketa-sortzailea soluzio-orriarekin
Kenketa-sortzailea soluzio-orriarekin
Batuketa- eta kenketa-sortzailea soluzio-orriarekin
Material osagarria
Indartzekoa
Java instalatzailea
JClic "Zenbaki erromatarrak"
Mateabenturak: Zenbakien jatorria (koloretan)
JClic "Zenbaki erromatarrak"
Java instalatzailea
Mateabenturak: Zenbakien jatorria (koloretan)
Tutorialtxoa: Kalk: formula sinpleak sortzea
Kalkulagailua
Zenbaki arrunten inguruko terminoen glosarioa
Saioko fitxategiak: 1. Zenbaki arruntak eta horien arteko eragiketak
IkasleaIrakaslea
Baliabide orokorrak
Zenbaki arrunten eta eragiketen txostena
Zenbaki erromatarrak
Ariketa-gida. Zenbaki arruntak eta eragiketak
Zenbaki arrunten aurkezpena
Zenbaki arrunten eta eragiketen txostena
Zenbaki arrunten eta eragiketen txostenaren soluzio-orria
Saioa kualitatiboki ebaluatzeko orientabideak
Saioa kuantitatiboki ebaluatzeko orientabideak
Sistema hamartarraren zenbaki-taula (unitateetatik milioiko ehunekoetara)
Material osagarria
Indartzekoa
Sakontzekoa
JClic "Zenbaki erromatarrak"
Tutorialtxoa: Impress: trantsizio, soinu, filmak gehitzea
Tutorialtxoa: Impress: aurkezpen bat sortzea
Tutorialtxoa: Impress: diapositibak aurkezpen batetik bestera pasatzea
Tutorialtxoa: Impress: Lerroak, irudiak, marrazkiak txertatzea
Saioko fitxategiak: 2. Batuketa- eta kenketa-eragiketak
IkasleaIrakaslea
Baliabide orokorrak
Zenbaki arrunten eta eragiketen txostena
Egin ditzagun zenbaki arrunten arteko batuketak
Egin ditzagun zenbaki arrunten arteko kenketak
Zenbaki arrunten arteko batuketa- eta kenketa-eragiketak
Kalkulagailua
Zenbaki arrunten eta eragiketen txostenaren soluzio-orria
Zenbaki arrunten eta eragiketen txostena
Saioa kuantitatiboki ebaluatzeko orientabideak
Saioa kualitatiboki ebaluatzeko orientabideak
Zenbaki arrunten arteko batuketa- eta kenketa-eragiketak
Egin ditzagun zenbaki arrunten arteko kenketak
Egin ditzagun zenbaki arrunten arteko batuketak
Material osagarria
Indartzekoa
Sakontzekoa
Batuketetarako fitxa-sortzailea
Kenketetarako fitxa-sortzailea
Batuketa eta kenketetarako fitxa-sortzailea
Kalkulagailua
Saioko fitxategiak: 3. eta 4. Eskola-udalekua sortzea
IkasleaIrakaslea
Baliabide orokorrak
Adobe Air instalatzea
Sortu zure diber-eskola
Zenbaki arrunten arteko batuketen eta kenketen problemak egiteko jarduera elkarreragilea
Saioa kualitatiboki ebaluatzeko orientabideak
Saioa kualitatiboki ebaluatzeko orientabideak
Sortu zure diber-eskola
Zenbaki arrunten arteko batuketen eta kenketen problemetarako fitxa-sortzailea
Zenbaki arrunten arteko batuketen eta kenketen problemak egiteko jarduera elkarreragilea
Diber-eskolen bistaratzailea irakaslearentzat
Material osagarria
Indartzekoa
Sakontzekoa
Adobe Air instalatzea