Aurkezpena
PROPOSAMENA TESTUINGURUAN KOKATZEA
Iturria:
http://mateareablog.blogspot.com/
| PROPOSAMENA TESTUINGURUAN KOKATZEA
Sekuentzia didaktiko honen helburuak dira ikasleek errealitateko angeluak identifikatzea, haien zabalera
iritzira kalkulatzea, eta nola neurtu behar diren ikastea, angelu garraiagailua nahiz matematika-morroiak erabiliz.
Kontzeptu teorikoak errazak dira, alabaina, praktika behar da haiek errealitatean identifikatzeko. Hori
dela eta, praktikatu egin behar dugu, betiko moduan angelu-garraiagailua erabiliz, nahiz jardueretan adierazitako simulagailuak
baliatuz. Jardun horiek biak osagarriak dira, eta kontzeptuak finkatzen laguntzen dute; bai eta angeluak identifikatzen
eta haien garrantzia bizitzan aintzat hartzen ere: orientazioan, zientzian, teknikan…
|
JARDUEREN SEGIDA
A etapa - Sarrera
-
1. jarduera. Angeluen sailkapenak
aurkezten dira, eta grafikoki zehazten dira mota ohikoenak. Aplikazio bat erabil daiteke angeluak marrazteko, angeluaren zabalera
aldatu ahala haren zenbakizko balioa ikusteko, eta zer motatakoa den jakiteko. Ondoren, zenbait jarduera proposatzen dira,
angelu ohikoenak iritzira kalkulatzeko (15º, 30º, 45º…), eta zehatz neurtzeko, garraiagailuak edo Interneteko simulagailuak
erabiliz. Bukatzeko, angeluen balioak kalkulatzen dira zenbait egoeratan (elkar ebakitzen duten zuzenen artekoak, triangeluetakoak...).
B etapa – Garapena
-
2. jarduera. Erleen dantza oinarri
hartuta, eta fenomenoa irudien eta bideoen bidez azaldu ostean, grafiko batzuk interpretatuko dira. Grafiko horietan egoera
zehatzak adierazten dira, loreen erlauntzarekiko kokapenari lotuta; bai eta erleek nektar- eta polen-iturrien kokapena erlauntzan
azaltzeko egingo duten dantzari lotuta ere. Lotura aldebikoa da: dantzarena kokapen zehatz batekin, eta alderantziz, kokapen
batena dantza zehatz batekin.
C etapa – Bukaera eta ebaluazioa
-
3. jarduera. Angeluak erabiltzen dira
hiri bateko ibilbideen testuinguruan. Angeluen erabilerak deskribapenen zehaztasuna hobetzen eta anbiguotasunak argitzen
laguntzen du. Ibilbideen deskribapenak interpretatuko dira, eta mapa birtualetan identifikatuko. Eta alderantziz, mapetan
adierazitako ibilbideak ohiko hizkuntzan deskribatuko dira, angeluak eta haien deskribapen zehatza erabilita.
- Arloa: Matematika.
- Gaia: Angeluak.
- Unitate didaktikoa: Angeluak.
- Maila: DBH 1.
- Saio kopurua: 3
Ibilbidea
Gida honek atal hauek ditu: