Ikasleek eguneroko bizitzako irudi eta argazkietan identifikatu eta izendatuko dituzte zatikiak.
Zenbakitzailea eta izendatzailea bereiziko dituzte, eta horien irudikapen grafikoa egingo dute.
Zatiki baliokideak identifikatuko dituzte, horiek ordenatu eta zatikiak unitatearekin konparatuko dituzte.
Eguneroko egoeretako problemak ebatziko dituzte, bereganatutako ezagutza matematikoak aplikatuz.
Núria Moradell eta Vimartic Taldea
Talde handia
Ordenagailuen ikasgela (1x1 / 1x2)
Arbel digitaldun ikasgela
Iraupena:
1. saioa: Gaiari buruzko aurretiko ezagutzak errepasatu. Zatikiak definitu, horien zatiak identifikatu, horiek irakurtzen eta grafikoki irudikatzen jakin (1 ordu).
2. saioa: Ontzietan zatikiak dituzten supermerkatuko produktuak, edo, eguneroko erabileran horiekin zerikusia duten produktuak sarean bilatu (1 ordu).
3. saioa: Zatikiak unitatearekin konparatu, eta izendatzaile bereko zatikiak ordenatu (1 ordu).
4. saioa: Zatiki baliokideak identifikatu eta irudikatu (1 ordu).
5. saioa: Problemak eta unitatearen sintesi-jarduerak ebaztea (1 ordu).
Irakasleak animazio bisual eta ariketa interaktiboen bidez aurkeztuko ditu zatikien oinarrizko kontzeptuak.
Ingurune hurbileko objektu eta irudietan zatikiak identifikatuko dira, eta horrela, horien kontzeptua, irakurketa eta irudikapena errepasatuko dira.
Ikasleek, binaka jarrita, zenbaki frakzionarioen bidez irudika daitezkeen produktuen irudiak bilatuko dituzte (sarean), eta horien balio absolutuarekin erlazionatuko dituzte.
Animazio eta ariketa interaktiboen bidez, zatikien konparazioak eta baliokidetasunak egingo dituzte, ebazpen-trebetasunak finkatzeko.
Irakasleak ikasleen lana gainbegiratuko du, eta kontzeptuak nola bereganatzen dituzten egiaztatuko du.
Azkenik, problemak eta ariketak ebatziko dira, bereganatutako ezagutzak ebaluatzeko.
Lehen Hezkuntza
Hirugarren Zikloa
Bosgarrena
Matematika
Proposamen didaktiko honetan, eguneroko inguruneko objektu, irudi eta egoeretan zatikiak identifikatuko ditugu.
Horiek grafikoki nola irudikatzen diren, zer esanahi duten eta nola izendatzen diren ikasiko dugu, ariketa interaktiboak eta problemak ebatziz.
Zatikien bidez irudika daitezkeen elikagai eta edarien irudiak bilatuko ditugu, eta horien balio absolutua zein den aurkituko dugu.
Jarduerak egingo ditugu, zatikien konparazioak eta baliokidetasunak ulertzeko eta ebazteko.
Azkenik, sintesi-ariketa batzuk egingo ditugu, zer ikasi dugun egiaztatzeko.
• Kontzeptuak ikastea.
• Erlazionatutako ariketak ebaztea: zatikiak identifikatzea eta irudikatzea.
• Interneten irudiak bilatzea.
• Eguneroko egoerak zenbaki frakzionarioen eta horien balio absolutuaren bidez irudikatzea.
• Zatikiak konparatzea eta ordenatzea.
• Zatiki baliokideak identifikatzea.
• Problemak ebaztea.
Ikasleek zatikien esanahia eta erabilgarritasuna ikasiko dute, bost saiotan:
• Horien zatien esanahia eta izendapena ikasiko dituzte.
• Horien irudikapen grafikoa interpretatu eta egingo dute.
• Zatikiak ordenatu eta konparatuko dituzte.
• Zatiki baliokideak lortuko dituzte.
• Eguneroko egoerak bilatu eta analizatuko dituzte.
• Problemak ebatziko dituzte.
Zatikiei buruzko aurretiko ideiak nabarmentzen hasita, kontzeptu hori ikasleen eguneroko bizitzako elementuekin lotuko da, eta arian-arian, abstrakzio-maila handituz joango da.
Proposamen honek metodologia didaktiko ezberdinak konbinatzen ditu.
Hobeto ulertzeko, maisuak parte-hartze aktiboaren bidez eta animazio bisualak erabiliz gidatu eta zuzenduko du kontzeptuen aurkezpena.
Banakako lana sustatuko da, ariketa interaktiboak eta lan-fitxak ebazteko. Irakasleak lana gidatu, eta sortutako zalantzak argituko ditu.
Bigarren saioan, binaka lan egingo da, jarduera ebazteko beharrezko trebetasunak aplikatuz.
Azkenik, lanaren sintesi-saio bat egingo da, ikaskuntzen finkapena baloratzeko.
• Norberak zuzentzeko ariketa interaktiboak
• Testu-ariketen lan-fitxak
• Azken lan sorta
Baliabideen artean, kuantitatiboki eta kualitatiboki ebaluatzeko orientabideak, eta zatikiei buruzko terminoen glosario bat dituzu.
Material osagarria