MATEMATIKA Arloa
Irakasleentzako gida
Aurkezpena
1 de 14
0%

Aurkezpena

PROPOSAMENA TESTUINGURUAN KOKATZEA

Proposatutako jardueran helburua da ikasleei zenbaki-sistemen bilakaera hurbiltzea. Horrez gain, ikasleek ikasiko dute zenbaki-sistema hamartarra nagusitu egin dela, zenbakiak osatzeko eta eragiketak egiteko eskaintzen duen erraztasuna dela eta.

Historiari buruzko atalean zenbaki-sistemen jatorria aurkezten da. Sumertarren zenbaki-sistema hirurogeitar ez-posizionaletik abiatuta, bilakaera azaltzen da gaur egungora iritsi arte. Azken jardueran erromatar zenbaki-sistema ez-posizionala lantzen da, historian izan duen garrantziagatik, eta gaur egun ere etengabe ageri diren arrastoen eta erabilerengatik. Izan ere, gure bizitzetan presentzia handia dute, "zenbaki erromatarrak eguneroko bizitzan" eranskinean azaltzen zaigunez. Ikasleek hari buruzko kontzeptuak ulertzea da helburua, zenbaki-sistema posizional batekin alderatzeko gai izan daitezen, esaterako, zenbaki-sistema hamartarrarekin.

Lehen bi jardueretan zenbaki-sistema hamartarra lantzen da, bederatzi zifrarainoko zenbakien irakurketa eta idazketa, eta zenbakiak osatzeko eta deskonposatzeko arauak, zenbakiak alderatu ahal izateko eta eragiketen emaitzak interpretatzeko.

Jarduera osagarri gisa, kalkulagailua erabiltzea proposatzen da, jarduera jolas dibertigarrietan oinarrituz, modu erakargarrian ikasleek kalkulagailua erabiltzen ikas dezaten.

JARDUEREN SEGIDA

A etapa. Sarrera

1. jarduera. Zenbaki-sistema hamartarrean zenbakiak irakurtzen eta idazten ikastea. Batekoa, hamarrekoa, ehunekoa, milakoa eta abar zer diren ikastea.

Kalkulagailuaren oinarrizko erabilera.

B etapa. Garapena

2. jarduera. Bederatzi zifrarainoko zenbakiak adieraztea, alderatzea eta ordenatzea, zeinua kontuan hartuta.

C etapa. Bukaera eta ebaluazioa

3. jarduera. Zenbaki erromatarrak eta haien baliokideak zenbaki arabiarretan.

Taldean egiteko jarduerak.

  • Arloa: Matematika
  • Gaia: Aritmetika
  • Unitate Didaktikoa: Zenbaki-sistemak, zenbaki-sistema hamartarra
  • Maila: Lehen Hezkuntzako 5. maila
  • Saio kopurua: 3

Ibilbidea

Gida honek atal hauek ditu:

Laguntza

Laguntza
  1. Ezker menua (goitik beherako ordena): sekuentziaren orri nagusiaren ikurra (home), iturriaren tamainaren ikurra, inpresio ikurra, laguntzarako sarrera ikurra eta edukinaren aurkibidearen ikurra.
  2. Materialaren izena barra eta sekzio aktualaren izenburua.
  3. Nabigazio geziak (hurrengo edo aurreko orrialdea).
  4. Edukinarentzako hutsunea.

Autor:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Kredituak

© Itinerarium 2011

ZUZENDARITZA: Narcís Vives
KOLABORATZAILEAK:

  • PRODUKZIO-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • EDUKI-ZUZENDARITZA: Mª Cristina Pérez eta Magdalena Garzón
  • MATEMATIKA ARLOAREN KOORDINAZIOA: José Orenga
  • ZUZENDARITZA TEKNIKOA: Maite Vílchez
  • EGILEA: Josep Pons eta Mª Cristina Pérez
  • GAZTELERAZKO BERTSIOAREN ESTILO-ZUZENKETA: Anna Betriu eta Joan Martín
  • EUSKARARA ITZULPENA: Bakun itzulpen eta argitalpen zerbitzuak, s.l.
  • MAKETAZIOA: Maite Vílchez eta Miquel Gordillo
Hasiera
Hizki tamaina txikiagotu
Hizki tamaina handitu
Laguntza
Aurrekoa
Hurrengoa
Apartats
Has de visitar els apartats anteriors abans de visitar aquest