MATEMATIKA Arloa
Irakasleentzako gida
Orientabideak
2 de 14
0%

Orientabideak

Orientabide metodologikoak

1. jarduera. Azalerak nola neurtzen diren ikasten (1 saio)

Proposatzen den lehen jardueraren helburua da ikasleek poligonoen kalkuluan erabiltzen diren formulak ulertzea. Horretarako, garrantzi handia du irakasleek jarraibideak eta laguntza ematea ikasleei; izan ere, xedea ez da ikasleek beren kabuz ulertzea kalkulurako formulei dagozkien nozio eta kontzeptuak, irakasle eta ikasleen arteko elkarrekintzaren bidez baizik.

Horren harira, egiturazko gaiei buruzko galderak egin beharko genizkieke ikasleei, esate baterako:

  1. Infinitu dira dimentsio desberdinak izan arren azalera bera duten irudiak. Esate baterako, 12 unitate koadroko laukizuzen bat dugula, infinitu dira bi zenbaki biderkatuz kantitate hori lortzeko aukerak. Zenbaki osoak erabiliz: 1 x 12 ; 2 x 6 ; 3 x 4 eta abar. Zenbaki hamartarrak erabiliz: 1,2 x 10 ; 1,6 x 7,5 ; 2,5 x 4,8 eta abar.
  2. Zenbait irudik azalera bera izateak ez du esan nahi perimetro bera dutenik. Adibidez, aurreko adibidea kontuan hartuz:
  3. Oinarria

    Altuera

    Laukizuzenaren azalera

    Laukizuzenaren perimetroa

    1 unitate

    12 unitate

    12 unitate koadro

    26 unitate

    2 unitate

    6 unitate

    12 unitate koadro

    16 unitate

    3 unitate

    4 unitate

    12 unitate koadro

    14 unitate

  4. Azalerak eta haien unitateak gure eguneroko bizitzan: azalerak neurtzeko beharra azpimarratu behar da eta ikasleek inguruan egiten diren neurketez ohartu behar dute.
  5. Metro koadroa. Abesti baten letra aztertzea proposatzen bada ere, beste testuinguru bat ere erabil daiteke, nahi izanez gero. Horrezaz gain, azpimarratu behar da metro koadro batek ez duela zertan metro bateko aldea duen karratuaren forma izan. Izan ere, laukizuzenaren forma ere eduki dezake (esaterako, 2 metroko oinarria eta metro erdiko altuera duena) edo triangeluarena (esaterako, 2 metroko oinarria eta metroko altuera duena) eta abar. Abestia hausnarketa eragiteko bitarteko gisa erabiltzen bada, berriz, ikasleek aztertu beharko dute zein den harrizko hesiz inguratutako metro koadro batean sagarrondo bat edukitzeko aukera erreala, eta beraz, abestiak zentzu metaforikoa duela ondorioztatu beharko dute (jabetza pribatua eta tradizioa defendatzea, esaterako).

Ikasle eta irakasleen arteko bateratze-lanak kontzeptuak osatzen eta oker ulertutakoak zuzentzen lagun dezake.

Joan 1. jarduerara

2. jarduera. Azalerak neurtzen, pisuen eta etxebizitzen planoen bitartez (1 saio)

Berriz ere jarduera bat adibide gisa erabiltzea proposatzen da hasieran, eta hortaz, nahitaezkoa izango da irakaslearen laguntza. Irudi bat beste irudi soilago batzuetan deskonposatzea zailtasun handiko zeregina da ikasleentzat, batez ere horretarako zenbait aukera dituztela kontuan hartuta. Horrekin batera, ikasleei galdetu beharko zaie zer prozedurari jarraitu dioten deskonposizioaren bidez lortutako irudi soilen dimentsioak zehazteko.

Prozedurarik ekonomikoena zein den ere azter daiteke; hots, zer prozeduraren bidez egiten diren zenbaketa eta kalkulu gutxien, bai eta beste zer prozedura erabiltzen dituzten ere. Jarduera honen bidez ohartuko dira problema bat ebazteko zenbait aukera daudela matematikan.

Jarduera bukatzeko, ikasleek zer zailtasun izan dituzten adierazi beharko dute, bai eta haiek gainditzeko zer bide hautatu dituzten ere.

Joan 2. jarduerara

3. jarduera. Etxebizitzak eta pisuak saltzeko iragarkiak egiten. (1 saio).

Ikasleek beste problema bat ebatzi beharko dute, aurreko saioetan landutako kontzeptuak erabiliz.

Proposatutako probleman ageri den azaleren kalkulua orain artekoak baino zailagoa da. Oraingoan, trapezio baten azalera kalkulatu behar da (edo laukizuzen batena gehi triangelu batena), irudi konplexuagoak deskonposatu behar dira, eta abar.

Jarduera honek askatasuna eman nahi die ikasleei, salmenta-iragarkiak sormenez osa ditzaten, eta, irudimenaz baliatuz, etxebizitzak edo pisuak zer zerbitzu dituen azal dezaten. Horrez gain, etxebizitza beren herri edo hiriko tokiren batean koka dezakete, eta hari lotutako zenbait alderdi deskribatu; besteak beste, etxebizitza eskuratzen duenak zer garraiobide izango dituen eskura, zenbatera dagoen toki turistiko edo publikoetatik, eta abar.

Joan 3. jarduerara

Laguntza

Laguntza
  1. Ezker menua (goitik beherako ordena): sekuentziaren orri nagusiaren ikurra (home), iturriaren tamainaren ikurra, inpresio ikurra, laguntzarako sarrera ikurra eta edukinaren aurkibidearen ikurra.
  2. Materialaren izena barra eta sekzio aktualaren izenburua.
  3. Nabigazio geziak (hurrengo edo aurreko orrialdea).
  4. Edukinarentzako hutsunea.

Autor:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Kredituak

© Itinerarium 2011

ZUZENDARITZA: Narcís Vives
KOLABORATZAILEAK:

  • PRODUKZIO-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • EDUKI-ZUZENDARITZA: Mª Cristina Pérez eta Magdalena Garzón
  • MATEMATIKA ARLOAREN KOORDINAZIOA: José Orenga
  • ZUZENDARITZA TEKNIKOA: Maite Vílchez
  • EGILEA: Marcel David Pochulu, Raquel Abrate eta Mª Cristina Pérez
  • GAZTELERAZKO BERTSIOAREN ESTILO-ZUZENKETA: Anna Betriu eta Joan Martín
  • EUSKARARA ITZULPENA: Bakun itzulpen eta argitalpen zerbitzuak, s.l.
  • MAKETAZIOA: Maite Vílchez eta Miquel Gordillo
Hasiera
Hizki tamaina txikiagotu
Hizki tamaina handitu
Laguntza
Aurrekoa
Hurrengoa
Apartats
Has de visitar els apartats anteriors abans de visitar aquest