MATEMATIKA Arloa
Irakasleentzako gida
Orientabideak
2 de 14
0%

Orientabideak

Orientabide metodologikoak

1. jarduera. Zirkunferentzia eta zirkulua: aldeak eta erlazioa. Erradioa eta diametroa

Jarduera honetan, ikasleek esperientziaren bidez ikastea nahi da.

Ikasleek marrazketa-tresnak probatu eta erabiliko dituzte, eta horri esker, jardueran azaldutako kontzeptuez ohartuko dira.

Sekuentzia didaktiko honen edukiak GeoGebra tresnarekin osatzea proposatzen da. GeoGebra erabiliz, ikasleek beren adierazpen geometrikoak egin ahal izango dituzte.

  • Zirkunferentziaren zentrotzat aukeratutako puntua kokatzea.

  • Zirkunferentzia bat egitea, zentrotik, erradioaren luzera emanda.

  • Bi eta hiru punturekin erlazionatutako zirkunferentzia bat egitea.

  • Egindako irudia neurtzea, lauki-sarea erabiliz.

  • Zirkunferentziarekin lotutako beste elementu batzuk egitea.

  • Zirkunferentzia baten ezaugarri bat aldatuz hura zirkulu bihur daitekeela ikastea.

Jo 1. jarduerara.

2. jarduera. Zirkunferentziak neurtzea: perimetroa eta erradioarekin duen lotura

Aurreko jardueretako irizpideari jarraituz, jarduera honen helburua da ikasleak esperimentazioaren bidez ohartzea proposatuko zaizkien kalkuluak baliagarriak direla.

Jarri ikasleak taldeka eta bultzatu software grafikoarekin jolastera, irudiak eta konposizioak nahierara egin ditzaten, sormena indartze aldera. Ondoren, irudi horiei buruzko kalkuluak egin beharko dituzte. Horrenbestez, jolastuz ikasiko dute.

Objektu ezagunetan oinarrituta irudi sinpleak egiteko eskatuko zaie ikasleei. Objektu hauek har daitezke oinarritzat:

  • Bizikleta baten gurpila eta haren erradioak.

  • Erroskillak.

  • Konposizioak, zirkunferentziak eta zirkuluak beste irudi geometriko lau batzuk nahastuz (poliedroak, lerroak…).

Jo 2. jarduerara.

3. jarduera. Zirkuluaren azalera eta beste irudi batzuekin duen erlazioa

Jarduera honetan, oso kontuan izan behar dugu espazioa egiturarik gabeko zerbait dela ikasleen ustez; hots, ez dagoela objektiboki antolatuta. Beraz, espazio subjektiboa da, haien bizipen afektiboekin eta ekintzekin lotua. Eta espazio horretan, objektuek ez dute forma eta tamaina zehatzik, zer ikuspegitatik begiratzen zaien.

Hori dela-eta, garrantzitsua da ikasleak gidatzea, eguneroko bizitzako objektuak sekuentziako atal honetan azaltzen dizkiegun irudi geometrikoekin erlazionatzeko gai izan daitezen.

Oso baliagarria izango da zirkuluaren eta irudi sinpleagoen arteko erlazioa azaltzea; izan ere, irudi sinple horien azalera kalkulatzea intuitiboa izango da.

Behar-beharrezkoa izango da irakasleak ebaluazioa egitea, ikasleek landutako arrazoiketak ulertu dituztela egiaztatzeko; alegia, formulak buruz ikasi besterik egin ez dutela. Horri esker, ikasleek espazio-arrazoiketarako gaitasuna garatuko dute.

Jo 3. jarduerara.

Laguntza

Laguntza
  1. Ezker menua (goitik beherako ordena): sekuentziaren orri nagusiaren ikurra (home), iturriaren tamainaren ikurra, inpresio ikurra, laguntzarako sarrera ikurra eta edukinaren aurkibidearen ikurra.
  2. Materialaren izena barra eta sekzio aktualaren izenburua.
  3. Nabigazio geziak (hurrengo edo aurreko orrialdea).
  4. Edukinarentzako hutsunea.

Autor:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Kredituak

© Itinerarium 2011

ZUZENDARITZA: Narcís Vives
KOLABORATZAILEAK:

  • PRODUKZIO-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • EDUKI-ZUZENDARITZA: Mª Cristina Pérez eta Magdalena Garzón
  • MATEMATIKA ARLOAREN KOORDINAZIOA: José Orenga
  • ZUZENDARITZA TEKNIKOA: Maite Vílchez
  • EGILEA: Josep Pons
  • GAZTELERAZKO BERTSIOAREN ESTILO-ZUZENKETA: Anna Betriu eta Joan Martín
  • EUSKARARA ITZULPENA: Bakun itzulpen eta argitalpen zerbitzuak, s.l.
  • MAKETAZIOA: Maite Vílchez eta Miquel Gordillo
Hasiera
Hizki tamaina txikiagotu
Hizki tamaina handitu
Laguntza
Aurrekoa
Hurrengoa
Apartats
Has de visitar els apartats anteriors abans de visitar aquest