Orientazio didaktikoak dituzten fitxak
Atal honetan, irakurketen bidez, materiaren propietateen gai honekin zerikusia duten bi gai polemiko jorratu ditugu. Hona hemen erronka bakoitzaren fitxa
Substantzia kimiko beldurgarriak
TEMA: Zientziaren nolakotasuna. Materia |
DENBORA-BANAKETA: 1 saio |
ORIENTAZIOAK: Bideo eta irakurketa baten bidez, antimateriaren existentziaren gaia aurkeztuko dugu. Ondoren, irakurketa zientifikoaren ulermena landuko dugu, dilemak erabiliz, non ikasleek erantzun alternatiboak pentsatu behar dituzten. |
EDUKIAK:
- Informazioaren tratamendua: Identifikatu, ulertu (alderatu, sailkatu, aztertu eta sintetizatu), balioetsi eta azaldu (deskribatu, definitu, laburbildu, argumentatu, justifikatu...).
- Zientziaren nolakotasuna.
- Zientziaren ikuspegi estereotipatua lantzeko jarraibideak.
KONPETENTZIAK:
ZIENTZIARAKO KONPETENZIA | Jarduerak |
Zientziaren oinarrizko kontzeptuak mundu naturaleko sistemekin lotu | 1,2 |
Sistema eta fenomeno naturalak deskribatu, azaldu eta aurreikusi | |
Ezaugarri zientifikoak dituzten arazoak identifikatu eta haiei buruzko ikerketa txikiak egin. | |
Erabakiak hartu erantzukizunez, autonomiaz eta izpiritu kritikoz | 2 |
BESTELAKO KONPETENTZIAK | |
Hitzez, hitzik gabe eta modu digitalean komunikatzeko konpetentzia Elkarbizitzarako konpetentzia Ekimenerako eta ekiteko espiriturako konpetentzia Ikasten ikasteko konpetentzia |
1 |
EBALUAZIO-IRIZPIDEAK:
- Informazioa identifikatu, hautatu eta interpretatzen du, eta gai zientifikoari lotutako ideiak ezagutzen ditu.
- Azalpenetan eta arrazoibideetan argi hitz egiten du, eta bere mailari dagokion hiztegi zientifikoa behar bezala erabiltzen du.
- Talde-lanaren aldeko jarrera adierazten du, eta zereginetan eta eztabaidetan lankidetza eta parte-hartze arduratsuko jarrerak izaten ditu.
- Dilema zientifikoak sortu eta diseinatzen ditu, ikasitakoan oinarrituz.
Zeregina solasaldi zientifikoaren balioespen-eskala honekin ebaluatuko da (deskargatu odt formatu editagarrian eta pdf formatuan)
Antimateria "hasiberrientzat"
GAIA: Materiaren nolakotasuna. |
DENBORA-BANAKETA: 1.5 saio |
ORIENTAZIOAK: Bideo eta irakurketa baten bidez, antimateriaren existentziaren gaia aurkeztuko dugu. Ondoren, irakurketa zientifikoaren ulermena landuko dugu, dilemak erabiliz, non ikasleek erantzun alternatiboak pentsatu behar dituzten |
EDUKIAK:
- Informazioaren tratamendua: Identifikatu, ulertu (alderatu, sailkatu, aztertu eta sintetizatu), balioetsi eta azaldu (deskribatu, definitu, laburbildu, argumentatu, justifikatu...).
- Materiaren nolakotasuna
KONPETENTZIAK:
ZIENTZIARAKO KONPETENZIA | Jarduerak |
Zientziaren oinarrizko kontzeptuak mundu naturaleko sistemekin lotu | 1,2 |
Sistema eta fenomeno naturalak deskribatu, azaldu eta aurreikusi | 1,2 |
Ezaugarri zientifikoak dituzten arazoak identifikatu eta haiei buruzko ikerketa txikiak egin | |
Erabakiak hartu erantzukizunez, autonomiaz eta izpiritu kritikoz | 2 |
BESTELAKO KONPETENTZIAK | |
Hitzez, hitzik gabe eta modu digitalean komunikatzeko konpetentzia Elkarbizitzarako konpetentzia Ekimenerako eta ekiteko espiriturako konpetentzia Ikasten ikasteko konpetentzia |
1 |
EBALUAZIO-IRIZPIDEAK:
- Informazioa identifikatu, hautatu eta interpretatzen du, eta gai zientifikoari lotutako ideiak ezagutzen ditu.
- Azalpenetan eta arrazoibideetan argi hitz egiten du, eta bere mailari dagokion hiztegi zientifikoa behar bezala erabiltzen du.
- Talde-lanaren aldeko jarrera adierazten du, eta zereginetan eta eztabaidetan lankidetza eta parte-hartze arduratsuko jarrerak izaten ditu.
- Dilema zientifikoak sortu eta diseinatzen ditu, ikasitakoan oinarrituz..
Zeregina zientzietako dilema baten balioespen-eskala honekin ebaluatuko da (deskargatu odt formatu editagarrian eta pdf formatuan).